۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن

حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن

سازمان دریانوردی انگلیس می‌گوید که در جنوب غرب آبهای الحدیده یمن، یک کشتی از طریق یک شناور کنترل از راه دور (شهپاد) هدف قرار گرفت.

به گزارش بازار، خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان دریانوردی انگلیس امروز پنجشنبه خبر داد در فاصله 83 مایل دریایی جنوب غربی الحدیده (غرب یمن) یک حادثه رخ داده است.این سازمان می‌گوید که گزارشها از حمله به یک کشتی از طریق یک شناور کنترل از راه دور (شهپاد) حکایت دارد. سازمان دریانوری انگلیس در عین حال مدعی شد که خدمه کشتی سلامت هستند و کشتی نیز به سمت بندرگاه بعدی در حرکت است.

سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن امروز خبر داد که نیروهای مسلح این کشور، یک کشتی خارجی را با یک فروند شهپاد هدف قرار داده‌اند.الحوثی درباره حمله به کشتیهای اسرائیلی و غربی تأکید کرد: «ورود حاطم به عملیاتهای یمن، تأثیرات بسیار زیادی خواهد داشت. در کنار این موشک، خروج ناو هواپیمابر شکست خورده آیزنهاور نیز از تحولات مهم اخیر است».وی همچنین گفت که «این ناو پیش از اینکه به صورت کامل فرار کند، مورد هدف قرار گرفت. از هم اکنون می‌گوییم که هر ناو جدیدی پس از ورود به دریای سرخ، هدف قرار خواهد گرفت».وی با اشاره به اینکه عملیاتهای دریایی یمن، تأثیرات اقتصادی زیادی بر کشورهای حامی اسرائیل داشته است، خاطر نشان کرد: آمریکا با دروغگویی و شایعه‌پراکنی به دنبال خدشه وارد کردن به یمن و نیروهای مسلح این کشور است.

کد خبر: ۲۹۳٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha