۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
تخصیص ۵هزارمیلیارد تومان اعتبارات برای مشاغل خانگی| پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۵۰میلیون تومان
معاون وزیر کار در گفتگو با بازار:

تخصیص ۵هزارمیلیارد تومان اعتبارات برای مشاغل خانگی| پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۵۰میلیون تومان

معاون اشتغال وزارت کار گفت: پرداخت اعتبارات ۵هزارمیلیارد تومانی به مشاغل خانگی شروع شده و متقاضیان میتوانند به صورت مستقل تا ۱۵۰میلیون تومان و به صورت کارفرمایی تا ۴میلیاردتومان تسهیلات دریافت کنند.

بازار؛ گروه ایران: مشاغل خانگی همواره برای عرضه محصولات خود در بازار با چالش هایی مواجه هستند و در این راستا از سوی وزارت کار با همکاری وزارت صمت در نانوایی هایی که فضای خالی دارند استندهایی به صورت قفسه های اشتراکی در اختیار کسب و کارهای خانگی قرار می گیرد تا محصولات خود را از این طریق در محله ها به فروش برسانند. ضمن اینکه درصدی از فروش به نانوایی ها می رسد و مابقی به شخص صاحب کسب و کار می رسد. به گفته متولیان ام هدف این طرح گسترش بازار فروش برای مشاغل خانگی اطراف است.

محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزارت کار در این خصوص در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم توسعه یافت و توجه ویژه به آن شد مساله تقویت حوزه مشاغل خانگی بود به نحوی که در حوزه تامین منابع و اعتبارات و در حوزه صدور مجوزهای کسب و کا در حوزه مشاغل خانگی تقریبا ۴ برابر دولت قبل شد.

توسعه بازار؛ چالش مشاغل خانگی

کریمی بیرانوند افزود: یکی از مشکلات که حوزه مشاغل خانگی دارند بحث «توسعه بازار» است در این راستا دولت اقدامات زیادی در حوزه توسعه بازار انجام دادند از جمله اینکه تعاونی های تامین نیاز در سراسر کشور شکل گرفت، همچنین حداقل ۷۰۰ بازارچه سال گذشته تاسیس شد و مردم توانستند کالاهای خود را در آنجا عرضه کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر طرح همسایه ها را نیز با همکاری وزارت صمت امسال اجرا کردیم هدف این است که به صورت آزمایشی یک قفسه هایی به صورت متحد الشکل تحت عنوان «همسایه ها» رونمایی و در ادامه این را در سراسر کشور در همه نانوایی هایی که کاندید می شوند توسعه دهیم که بخشی از فروش مشاغل خانگی را در خود محله ها حل کنیم. یکی از ویژگی های خوب این طرح این است که محله محور است و دسترسی آزاد برای همه وجود دارد.

معاون اشتغال وزارت کار: امسال تسهیلاتی که در نظر گرفته شده برای مشاغل خانگی ۵هزار میلیارد تومان است و توسط بانک مرکزی به ۸ بانک عامل ابلاغ شده و فرایند پرداخت هم شروع شده است

معاون اشتغال وزارت کار در پاسخ به این سوال که شرایط و میزان تسهیلات تخصیصی در مشاغل خانگی امسال چگونه است گفت: امسال تسهیلاتی که در نظر گرفته شده ۵هزار میلیارد تومان است و توسط بانک مرکزی به ۸ بانک عامل ابلاغ شده و فرایند پرداخت هم شروع شده است.

اعتبارات ۱۲میلیارد تومانی برای مشاغل خانگی ظرف سه سال

وی افزود: سال قبل اعتباراتی که توسط بانک مرکزی اختصاص داده شد ۴هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که تقربیا کل آن جمع شد و سال قبلتر ۳هزار میلیارد تومان بود یعنی در مجموع در دولت سیزدهم چیزی حدود ۱۲میلیارد تومان اعتبارات برای حوزه مشاغل خانگی تخصیص داده شد و هر ساله بخش عمده اش جذب شد.

کریمی بیرانوند ادامه داد: در حوزه صدور مجوز هم سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر کردیم لذا هم در حوزه اشتغال ایجادی هم مجوزهای صادر شده و هم اعتبارات تخصیص داده شده به مشاغل خانگی تقریبا ۴برابر شده است.

پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیونی تا ۴میلیارد تومانی به متقاضیان

وی در خصوص فرایند دریافت این تسهیلات نیز گفت: فرایند دریافت تسهیلات به این شکل است که پس از ثبت درخواست فرد مجوز را از درگاه ملی دریافت می کند سپس به سامانه مشاغل خانگی وزارت کار معرفی می شود. اگر تسهیلات بخواهد درخواست می دهد و روی فرایند خود کارها پیش می رود.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه متقاضیان هم می توانند به صورت پشتیبان و هم به صورت مستقل می توانند در خواست تسهیلات بدهند، افزود: درخواست فردی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان است و کارفرمایی و به صورت پشتیبان تا سقف ۴ میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha