۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کشاورزی ۴۲ درصد از برق شاهرود و میامی را مصرف می کند
مدیرعامل توزیع برق استان سمنان:

کشاورزی ۴۲ درصد از برق شاهرود و میامی را مصرف می کند

شاهرود- مدیرعامل توزیع برق استان سمنان سهم کشاورزی از مصرف برق در شرق استان را ۴۲ درصد دانست و گفت: ۱۸ درصد برق شاهرود و میامی صرف صنعت می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد حسینی نژاد در دیدار صبح پنجشنبه خود با نماینده شاهرود و میامی در مجلس به میزبانی دفتر او در شاهرود ضمن بیان اینکه حدود ۳۸ درصد شبکه توزیع برق استان سمنان در مناطق شرقی این استان قرار دارد، ابراز کرد: ۴۲ درصد از مصرف برق استان در این شهرستان‌های شاهرود و میامی در بخش کشاورزی است و ۱۸ درصد به صنعت اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به گرمای هوا نیاز به مدیریت مصرف علی الخصوص در بخش کشاورزی بیش از پیش اهمیت دارد، ابراز کرد: در بخش انرژی‌های نو در استان حدود ۳۸ مگاوات تولید داریم که همچنان جای کار در این بخش وجود دارد.

مدیرعامل توزیع برق استان سمنان همچنین با بیان اینکه اولین موافقت نامه اصولی پنج جانبه نیروگاه‌های خورشیدی ناحیه صنعتی شرق استان در حال مبادله است، ابراز کرد: نیروگاه خورشیدی اقشار کم درآمد به جد در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان دنبال می شود.

حسینی نژاد همچنین از افتتاح ساختمان اداره برق در رضوان شهر منطقه کالپوش خبر داد و بیان کرد: انتقال شبکه برق فرومد از استان گلستان به استان سمنان درسال جاری رقم خواهد خورد.

احمد عجم نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی کوتاه با بیان اینکه حمایت جدی در حوزه انرژی های خورشیدی باعث برون رفت از شرایط موجود در بخش ناترازی تولید و مصرف می شود گفت: ۳۰۰ روز خورشیدی در شهرستان های شاهرود و میامی بهترین ظرفیت سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه با توجه به تولیدی بودن منطقه انتظار می رود در بخش مدیریت برق تابستان در بخش کشاورزی که ،کشاورزی معیشتی است نه اقتصادی تمامی همکاری ها صورت پذیرد، افزود: مدیریت پیک بار باید عادلانه باشد.

کد خبر: ۲۹۳٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha