۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
درخواست آلمان از اسرائیل برای آزادسازی درآمدهای دولت فلسطین

درخواست آلمان از اسرائیل برای آزادسازی درآمدهای دولت فلسطین

وزیر امور خارجه آلمان از رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا درآمدهای مالیاتی و عوارض گمرکی تشکیلات خودگردان فلسطین را آزاد کند.

به نقل از آناتولی، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه از رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا درآمدهای مالیاتی و عوارض گمرکی تشکیلات خودگردان فلسطین را آزاد کند.

بائربوک این اظهارات را پس از دیدار با محمد مصطفی، نخست وزیر فلسطین در رام الله در دومین روز از سفر خود به منطقه خاورمیانه بیان کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که توسط این وزارتخانه منتشر شد، بائربوک گفت: امنیت پایدار در خاورمیانه نیازمند یک شریک قوی و قابل اعتماد در طرف فلسطینی است. با اصلاحات لازم، تشکیلات خودگردان فلسطین می تواند به این نقش مهم تبدیل شود.

وی افزود: برای این منظور، تشکیلات خودگردان فلسطین به ساختارهای پایدار و مستحکمی نیاز دارد که بتوان بر اساس آن کشور فلسطین را بنا کرد.

دیپلمات ترکیه‌ای در ادامه گفت: به همین دلیل است که من امروز در رام الله به نخست وزیر مصطفی از حمایت آلمان از اصلاحات سیاسی و اقتصادی خود اطمینان دادم.

وی همچنین تأکید کرد که "شروع دوباره" برای تشکیلات خودگردان فلسطین بدون منابع مالی، غیرممکن خواهد بود.

بائربوک افزود: به همین دلیل است که ما از... اسرائیل انتظار داریم که گمرکات و مالیات‌های مربوط به تشکیلات خودگردان فلسطین را آزاد کند. و بانک‌های اسرائیلی باید اجازه داشته باشند که پرداخت‌های خود را با بانک‌های فلسطینی دوباره پردازش کنند.

بر اساس این گزارش، درآمدهای مالیاتی که در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی به عنوان مقاصة شناخته می شود - توسط رژیم صهیونیستی به نمایندگی از تشکیلات خودگردان فلسطین از واردات و صادرات فلسطین جمع آوری می‌شود. اسرائیل در ازای آن 3 درصد از درآمدهای جمع آوری شده را دریافت می کند.

کد خبر: ۲۹۲٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha