۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

دولت کانادا قصد دارد که در سال ۲۰۲۴، حدود ۴۸۵ هزار مهاجر را در کشور خود بپذیرد.

دولت کانادا قصد دارد که در سال ۲۰۲۴، حدود ۴۸۵ هزار مهاجر را در کشور خود بپذیرد. این آمار برای سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ حدود ۵۰۰ هزار نفر تخمین زده شده ‌است. همه این اطلاعات ثابت می‌کند که هنوز هم فرصت برای مهاجرت به کانادا مهیاست.

مهاجرت به این کشور شرایط و مراحل خاصی دارد که آشنایی با این مراحل شما را چندین قدم از رقبایتان جلوتر می‌اندازد. اگر قصد دارید اقامت محبوب‌ترین کشور دنیا برای مهاجرت را دریافت کنید، به شما می‌گوییم که چگونه مهاجرت به کانادا را شروع کنید.

راهنمای درخواست شروع مهاجرت به کانادا

برای شروع فرایند مهاجرت به کانادا بهتر است در قدم اول چک لیستی از پیش نیازهای آن تهیه کنید. این چک لیست شامل موارد زیر است:

  • انتخاب مناسب‌ترین روش مهاجرت به کانادا
  • تهیه مدارک و مستندات مورد نیاز
  • دریافت ویزای کشور کانادا
  • هزینه مهاجرت به کانادا

در ادامه هر یک از این پیش‌نیازها را توضیح می‌دهیم و مسیری که باید برای مهاجرت طی کنید را به‌ صورت دقیق ترسیم خواهیم کرد.

انتخاب مناسب‌ترین روش مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

دولت کانادا چندین روش مهاجرتی را برای متقاضیان در نظر گرفته است که بسته به شرایط خود امکان انتخاب از میان آنها را خواهید داشت. مهم‌ترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا عبارتند از:

مهاجرت تحصیلی به کانادا: یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا، از طریق اخذ پذیرش از کالج یا دانشگاه‌های این کشور است. تحصیل در کانادا به شما فرصت اشتغال در این کشور و به ‌دنبال آن اخذ اقامت دائم را می‌دهد.

برنامه اکسپرس اینتری: اکسپرس اینتری سریع‌ترین روش دریافت اقامت دائم کانادا است. در این سیستم برای متقاضیان امتیازاتی بر اساس سن، تجربه کاری، تحصیلات و مهارت زبان در نظر گرفته‌ می‌شود. این امتیازها توسط سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) جمع آوری شده و در نهایت از متقاضیانی که موفق به کسب بالاترین امتیاز شده‌اند، دعوت می‌شود که درخواست اقامت دائم خود را ارائه دهند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی (PNP): اداره مهاجرت کانادا به استان‌های مختلف این کشور اجازه داده که نیروی کار متخصص، ماهر و حرفه‌ای مورد نیاز خود را به‌عنوان مهاجر پذیرش کنند.

اسپانسرشیپ خانوادگی: افراد بالای ۱۸ سال سن با برخورداری از اقامت دائم یا شهروندی کانادا می‌توانند اسپانسر برخی از بستگان نزدیک خود برای اقامت در کانادا شوند. همچنین از طریق تولد فرزند و ازدواج نیز می‌توان اقامت این کشور را دریافت کرد.

مهاجرت از طریق سرمایهگذاری: اگر سرمایه کافی برای ثبت شرکت، راه اندازی استارتاپ و کارآفرینی دارید، امکان اخذ اقامت این کشور را خواهید داشت.

مهاجرت از طریق خوداشتغالی: این روش مهاجرتی مختص افراد به نام و حرفه‌ای در زمینه فرهنگی، هنری و ورزشی است.

تهیه مدارک و مستندات مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

بسته به‌روش انتخابی شما برای مهاجرت به کانادا لازم است یک سری مدارک را تهیه کنید. در ادامه به برخی از متداول‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • پاسپورت و مدارک هویتی
  • مدرک زبان
  • مدارک مربوط به سوابق تحصیلی
  • مدارک مربوط به سابقه کار
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • معاینات پزشکی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی

دریافت ویزای کشور کانادا

هنگامی که تصمیم گرفتید به چه نوع ویزایی نیاز دارید و مدارک مربوط به آن را تهیه کردید، فرایند درخواست ویزای کانادا شروع می‌شود.

  1. در قدم اول لازم است که در وب سایت مهاجرت کانادا، یک حساب کاربری ایجاد کرده و به چندین سوال پاسخ دهید. این سؤالات مشخص می‌کنند که آیا شما واجد شرایط اخذ ویزا هستید یا خیر.
  2. اگر واجد شرایط دریافت ویزا باشید، باید ایمیل خود را وارد کنید. در ادامه دستورالعمل‌های مربوط به نوع ویزای درخواستی، لیستی از مدارک موردنیاز و کد مرجع خاصی را دریافت می‌کنید.
  3. برای ثبت درخواست خود به‌صورت آنلاین باید حساب GCKey در سایت دولت کانادا ایجاد کنید.
  4. در نهایت لازم است هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید که این هزینه بسته به نوع ویزای درخواستی متغیر است.

پاسخ به درخواست ویزا ممکن است چندین هفته طول بکشد. میانگین زمانی که طول می‌کشد درخواست ویزای شما بررسی شود، ۶ ماه است. برای جلوگیری از ریجکتی درخواست خود، بهتر است از تکمیل بودن مدارک و تطبیق شرایط با درخواست خود مطمئن شوید.

برآورد هزینه مورد نیاز برای شروع مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

پیش از اقدام به مهاجرت باید هزینه‌های لازم را برآورد کنید. به‌طور کلی هزینه مهاجرت به کانادا را می‌توان به هزینه‌های پیش از مهاجرت و هزینه‌های پس از آن تقسیم کرد.

هزینه پیش از مهاجرت به کانادا

قبل از مهاجرت لازم است که بودجه‌ای برای اخذ مدرک زبان، آزمایش‌های پزشکی، انگشت‌نگاری، اخذ ویزا و پاسپورت، ترجمه مدارک و هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی و.... در نظر بگیرید. شاید نیاز باشد که برای سهولت در این مسیر از مشاوران باتجربه مهاجرتی کمک بگیرید که باید هزینه مربوط به مشاوره را نیز در نظر داشته ‌باشید.

هزینه‌های پس از مهاجرت به کانادا

بسته به نوع ویزایی که دریافت می‌کنید (اعم از کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و...)، هزینه مهاجرت به کانادا متغیر است و نمی‌توان بودجه‌ای دقیق برای آن تعریف کرد. به‌ عنوان مثال هزینه تحصیل در کانادا حدود ۱۵ هزار دلار در سال برآورد شده ‌است.

آیا مهاجرت به کانادا سخت است؟

مهاجرت به کشور کانادا نه تنها سخت نیست، بلکه جزو راحت ترین کشورها برای مهاجرت به حساب می‌آید. از آنجایی که این کشور همواره پذیرای مهاجران جدید است و برنامه‌های مهاجرتی متنوعی را ارائه می‌دهد، احتمال اینکه شرایط شما با این برنامه‌ها مطابق باشد، بالا است.

با این حال لازم است که به طور دقیق از شرایط مهاجرت و چالش‌های آن مطلع باشید. در ضمن زندگی در کشوری جدید، چالش‌های خاص خود را به همراه دارد. شما باید خود را از نظر روانی و مالی برای زندگی در کشوری جدید با شرایط و فرهنگ متفاوت آماده کنید.

مهاجرت به کانادا با گروه مهاجرتی ادب ویزا

پروسه مهاجرت به کشور کانادا ساده نیست. در این مسیر ممکن است با چالش‌های بی‌شماری مواجه شوید که حتی شاید شما را از تصمیمتان منصرف کنند. به همین خاطر به راهنمایی افراد با تجربه که بارها این چالش‌ها را پشت ‌سر گذاشته‌اند، نیاز دارید.

گروه مهاجرتی ادب ویزا آماده راهنمایی شما برای شروع فرایند مهاجرت به کانادا است. برای ارزیابی اولیه شرایط خود به‌صورت رایگان با مشاورین ما در گروه ادب ویزا تماس بگیرید.

کد خبر: ۲۹۲٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha