۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
۴۸ درصد مشترکان پرمصرف خانگی ۷۰ درصد از آب شرب را مصرف می‌کنند

۴۸ درصد مشترکان پرمصرف خانگی ۷۰ درصد از آب شرب را مصرف می‌کنند

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آب، خدمات مشترکان و کاهش هدر رفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۴۸ درصد خانوارهای بالای الگوی مصرف حدوداً ۷۰ درصد حجم آب را مصرف می‌کنند.

به گزارش بازار، علی سیدزاده با بیان اینکه میانگین سرانه مصرف خانگی آب در کشور ایران حدود ۱۹۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است، گفت: بر اساس جدیدترین آمار ۵۲ درصد خانوارهای ایرانی ماهانه مصرفی زیر الگوهای تعیین شده و ۴۸ درصد بالای الگوی مصرف را دارند.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که ۴۸ درصد خانوارهای بالای الگوی مصرف، حدوداً ۷۰ درصد حجم آب را مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه در یک خانواده بیشترین مصرف آب در حمام و به هنگام استحمام است، اظهار کرد: مدیریت مصرف آب در هنگام استحمام به ویژه در فصل تابستان که به دلیل دمای بالای هوا و تعرق دفعات استحمام بیشتر از سایر ماه‌های سال است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آب، خدمات مشترکان و کاهش هدر رفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر کاهش زمان استحمام یادآور شد: خروجی یک دوش حمام در صورتی که به تجهیزات کاهنده مصرف آب مجهز نباشد، در هر دقیقه بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر یعنی معادل حداقل ۱۰ بطری ۱.۵ لیتری آب است.

سیدزاده ادامه داد: کاهش ۵ دقیقه‌ای زمان باز بودن دوش حمام هنگام استحمام، حداقل باعث صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۷۵ لیتر آب معادل ۵۰ بطری ۱.۵ لیتری به ازای هر نفر خواهد شد.

وی با احتساب جمعیت ۱۲ میلیونی تهران تصریح کرد: در فصل تابستان هر نفر حداقل ۳ بار در هفته استحمام کند با کاهش ۵ دقیقه‌ای زمان باز بودن دوش حمام حداقل در حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار لیتر آب در هفته در مصرف آب در تهران صرفه جویی خواهد شد که این میزان معادل آب مورد نیاز حدود ۱۸ میلیون نفر در یک روز است.

سیدزاده با تاکید بر اینکه با مجهز کردن شیرآلات حمام به تجهیزات کاهنده مصرف، در حجم قابل توجهی از آب در هنگام استحمام صرفه جویی خواهد شد، یادآور شد: استفاده از انواع تجهیزات کاهنده مصرف آب از قبیل سردوش‌های کاهنده فلاش تانک‌های کم مصرف، سرشیرها در یک واحد ساختمانی حداقل ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی را به دنبال دارد.

کد خبر: ۲۹۲٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha