۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کشف ۲۰۰ میلیون تن عنصر کمیاب در ژاپن/توکیو در مسیر انقلاب صنعتی جدید قرار گرفت!

کشف ۲۰۰ میلیون تن عنصر کمیاب در ژاپن/توکیو در مسیر انقلاب صنعتی جدید قرار گرفت!

خبرگزاری تایمز ژاپن از کشف ذخایر ۲۰۰ میلیون تنی فلزات کمیاب در یکی از جزایر نزدیک به شهر توکیو، پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ خبرگزاری تایمز ژاپن از کشف ذخایر ۲۰۰ میلیون تنی فلزات کمیاب در یکی از جزایر نزدیک به شهر توکیو، پایتخت این کشور خبر داد.

به نوشته تایمز ژاپن، دانشگاه توکیو در همکاری با بنیاد نیپون اقدام به کشف این منابع عظیم فلزات کمیاب از جمله منیزیوم در جزیره «مینامی توریشیما» شده اند. گفته می شود این ذخایر عظیم در عمق دریا قررا داشته و حاوی منابع مهمی از کوبالت و نیکل است که هر دو عنصر از اجزای بسیار مهم و اساسی در ساخت باتری های لیتیومی محسوب می شوند.

تاکنون، پزوهشگران به رقم تخمینی ۲۳۴ میلیون تن از این عناصر دست یافته اند که منابع نیکل آن پاسخگوی نیاز ۷۵ سال ژاپن برای تولید باتری های لیتیومی و دیگر مصارف صنعتی می باشد. همچنین، ذخایر کوبالت این منبع تازه کشف شده نیز برای ۱۱ سال مصرف مداوم صنایع مختلف ژاپن کافی خواهد بود.

به گفته دولت ژاپن، این کشور تا سال ۲۰۲۶ قادر به برداشت روزانه ۲۵۰۰ تن از این ذخایر و انتقال آن به صنایع این کشور خواهد بود؛ اقدامی که می تواند ژاپن را در صدر تولید کنندگان بسیاری از محصولات استراتژیک از جمله باتری های لیتیومی و حتی محصولات پیشرفته هسته ای قرار دهد.

کد خبر: ۲۹۲٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha