۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
پرواز ۲۸ شرکت معتبر بین المللی به کشور| تعجب خارجی ها از صنعت هوایی ایران
رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

پرواز ۲۸ شرکت معتبر بین المللی به کشور| تعجب خارجی ها از صنعت هوایی ایران

محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیماهای ایران امروز در فرودگاه‌های برتر دنیا نشست و برخاست دارند و نزدیک به ۲۸ شرکت معتبر بین المللی به ایران پرواز دارند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: امروز در مراسمی که با حضور معاون وزارت دفاع، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و برخی مسئولان لشگری و کشوری به بهره‌برداری رسید شبیه‌ساز ۳ بعدی ۳۶۰ درجه برج کنترل برای اولین بار در کشور به بهره‌برداری رسید.

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این مراسم با تاکید بر اینکه نیروی انسانی مهمترین عامل در عرصه توسعه یافتگی هر صنعتی به ویژه صنعت هوانوردی است گفت: این موضوع برای تمام دنیا ساری و جاری است و برای کشور مهم‌تر است چرا که ایران به ناحق در حوزه نظامی و غیرنظامی تحریم شده است.

از آبان ۵۸ تا به امروز صنعت هوایی ایران تحت تحریم قرار دارد اما همواره برای دشمنان انقلاب این سوال مطرح است که چگونه علی رغم این تحریم‌های سنگین، در صنعت هوایی پیشرفت کرده ایم

وی با بیان اینکه صنعت هوانوردی پیشرانه توسعه هر کشوری است، افزود: کشورهای توسعه‌یافته و کشورهای در حال توسعه روی صنعت هوانوردی تمرکز کرده‌اند، چرا که پایه و اساس پیشرفت همین صنعت هوانوردی است. از آبان ۵۸ تا به امروز صنعت هوایی ایران تحت تحریم قرار دارد اما همواره برای دشمنان انقلاب این سوال مطرح است که چگونه علی رغم این تحریم‌های سنگین، در صنعت هوایی پیشرفت کرده ایم و این تاب آوری از کجا آمده است؟

محمدی بخش با اشاره به اینکه اگر امروز در عملیات مختلف مانند وعده صادق به موفقیت رسیده‌ایم به خاطر توسعه صنعت هوایی است تصریح کرد: مهم‌ترین عامل در نیروی انسانی آموزش است. اما آموزش به ابزار، امکانات و تجهیزات نیاز دارد و باید همه مراکز دانشی را تجمیع کرد تا پا به پای دنیا حرکت کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه کارآمدی نیروی انسانی با آموزش است ادامه داد: شبیه ساز یکی از پیشرفته ترین ابزار آموزشی است و می‌تواند در شرایط مختلف آمادگی و توان آموزش پذیر را مورد ارزیابی قرار دهد.

در حوزه برج مراقبت، تصمیم های میلیون دلاری در کسری از ثانیه داریم که اگر اشتباه تصمیم گیری شود، آخرین اشتباه است. برای رفع اشکال و خطا، تمرین در سیمولاتور ۳ بعدی برج کنترل است

محمدی بخش یادآور شد: در حوزه برج مراقبت، تصمیم های میلیون دلاری در کسری از ثانیه داریم که اگر اشتباه تصمیم گیری شود، آخرین اشتباه است. برای رفع اشکال و خطا، تمرین در سیمولاتور ۳ بعدی برج کنترل است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطر نشان کرد: در این بخش دو راه داشتیم؛ اول اینکه خرید خارجی کنیم و دیگر اینکه به سمت استفاده از توان صنایع داخلی حرکت کنیم. مطمئنا بسیاری به دلیل راحتی گزینه اول را انتخاب می کنند. اما ما به دنبال واگذار کردن کار به داخلی ها حرکت کردیم و صفر تا ۱۰۰ این کار توسط متخصصان ایرانی اجرا شد.

هواپیماها و ایرلاین ها امروز در فرودگاه‌های برتر دنیا نشست و برخاست دارند و نزدیک به ۲۸ شرکت معتبر بین المللی به ایران پرواز دارند

وی با اشاره به اینکه تحریم ها نتوانست صنعت هواپیمایی کشور را زمینگیر کند ادامه داد: هواپیماها و ایرلاین ها امروز در فرودگاه‌های برتر دنیا نشست و برخاست دارند و نزدیک به ۲۸ شرکت معتبر بین المللی به ایران پرواز دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اهمیت شبیه ساز در صنعت هوایی اشاره کرد و گفت: شبیه ساز یکی از پیشرفته تمرین ابزار آموزشی است و می‌تواند در شرایط مختلف آمادگی و توان آموزش پذیر را مورد ارزیابی قرار دهد.

رییس سازمان هواپیمایی ادامه داد: در حوزه برج مراقبت نیاز به این شبیه ساز داشتیم. باید توجه داشت که تصمیم‌های میلیون دلاری در کسری از ثانیه در برج مراقبت اتخاذ می‌شود و از این رو بسیار مهم است که این فرد کنترلر با آرامش تصمیم گیرد و همین آرامش را به فرد مقابل منتقل کند.

محمدی بخش گفت: تعداد زیادی پرواز در ایام نوروز، حج و اربعین در تعداد روزهای بسیار زیاد انجام شده است که به لطف خدا و برکت خون شهدا در بخش غیر نظامی ما سانحه‌ای نداشتیم و این بزرگ‌ترین دستاورد ما است.

اردوان کریم‌زاده رییس دانشکده صنعت هواپیمایی نیز در این مراسم گفت: دانشکده صنعت هواپیمایی تنها مرکز آموزش دولتی در این بخش است که مشغول تربیت متخصصان است.

وی افزود: دانشکده در راستای اهداف و ماموریت خود تلاش کرده با استفاده از ابزارهای نوین آموزشی بتواند کیفیت و راندمان آموزش را ارتقا دهد. در این زمینه با یک شرکت داخلی برای طراحی و ساخت دستگاه شبیه ساز ۳ بعدی و ۳۶۰ درجه قرارداد امضا کردیم.

سیمولاتور (شبیه‌ساز) طراحی شده ۳ بعدی به طور کامل قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد

وی تصریح کرد: سیمولاتور (شبیه‌ساز) طراحی شده ۳ بعدی به طور کامل قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

وی افزود: در این شبیه ساز، شرایط مختلف جوی و آب و هوایی، با سرعت‌های مختلف پیش‌بینی شده است و کنترلر در فضایی که از لحاظ هندسی مثل برج طراحی شده است می‌تواند تجربه کسب کند و گام موثری در تامین امنیت پروازها داشته باشد.

شبیه ساز خلبانی و هوش مصنوعی در آینده به شبیه ساز سه بعدی برج کنترلر دانشکده صنعت هواپیمایی اضافه خواهد شد

کریم زاده گفت: شبیه ساز خلبانی و هوش مصنوعی در آینده به شبیه ساز سه بعدی برج کنترلر دانشکده صنعت هواپیمایی اضافه خواهد شد. ما می‌توانیم فرودگاه‌های مختلف را به درخواست مشتری شبیه‌سازی کنیم که تا الان ۵ فرودگاه تعریف شده است.

وی در پایان از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سایر دستگاه‌ها برای همکاری و هماهنگی در اجرای این پروژه تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر: ۲۹۲٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha