۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
احیای بیش از ۴۵۰۰ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم
وزیر صمت خبر داد

احیای بیش از ۴۵۰۰ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهتمام رئیس جمهور شهید بر احیای واحدهای راکد عنوان کرد که تاکنون نزدیک به ۴۶۲۷ واحد صنعتی در دولت سیزدهم احیا شده و این فرآیند و نهضت همچنان ادامه دارد.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی- وزیر صنعت، معدن و تجارت- در مراسم بهره برداری همزمان از طرح های وزارت صمت در سراسر کشور اظهار کرد: تعداد ۱۲۵ طرح بزرگ آماده افتتاح داریم که امروز فقط برای ۲۶ طرح فرصت افتتاح پیدا می کنیم و فکر می‌کنم سایر طرح ها طی روزها و ماه‌های آینده انشاالله افتتاح خواهند شد و رقمی معادل ۲۳۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که برای مردم تبعات بسیار خوبی خواهد داشت و موجب ایجاد نزدیک به ۳۰ هزار شغل می‌شود.

وی افزود: امروز افتتاح این ۲۶ طرح سبب ایجاد ۵۵۶۳ شغل خواهد شد که به نظر من بسیار ارزشمند است. شعار وزارت صمت با توجه به شعار سال جهش کمی و کیفی تولید با تمرکز بر کمیت و از کیفیت غافل نشویم، انتخاب شد.

وزیر صمت با اشاره به تولید دانش بنیان و صادارت محور با تمرکز بر مشارکت حداکثری مردم گفت: در این بخش اولویت‌ها تعیین شده‌اند و تقویت و فعال‌سازی صندوق‌های وزارت صمت از جمله مهم‌ترین اقداماتی بود که در این دوره به آن اهتمام شد. همچنین ساماندهی ارز کار مهمی بود و ما به آن بسیار پرداختیم. بحث ناترازی انرژی مورد توجه قرار گرفت و امسال نزدیک ۸۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم.

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت سیزدهم احیای هواپیماهایی که به دلیل مشکلاتی که در موتور و پیشرانه دارند دانست و گفت که رفع این مشکلات را به صورت جدی دنبال کردیم که به زودی ه مردم از آثار و تبعات آن برخوردار می شوند. علاوه بر موارد گفته شده بر صنعت دانش بنیان تمرکز کردیم و کارگروه ملی را با استفاده از صنایع و دستگاه‌های مختلف دولتی تشکیل دادیم و لیست بلندی از فناوری‌های مهم و راهبردی را تهیه و مشوق هایی را طراحی کردیم که رونمایی شده یا خواهد شد.

وزیر صمت با بیان اینکه ۷ رویداد بزرگ ملی را تا به امروز سازماندهی و اجرا کردیم، تصریح کرد: این موضوع سبب می شود ارتباط خوبی بین شرکت های بزرگ و دانش بنیان برقرار شده و برقرار خواهد شد.

علی آبادی درباره مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد دریا توضیح داد: در این زمینه هم کارهای بسیاری خوبی در شرف انجام است که می توان به ساخت پیشرانه کشتی اشاره کرد و به اطلاع مردم می‌رسانم که تعمیر موتورهای شناورهای دریایی از یک مگاوات تا ۲۵ مگاوات در دستور کار هست و فکر می کنم امسال این امکان را داریم مردم را این نعمت بزرگ بهره‌مند کنیم.

وی افزود: یک مقایسه‌ای بین دولت دوازدهم و سیزدهم فقط از این جهت انجام شده و مردم مطلع باشند ما در حوزه صنعت در دوره دولت دوازدهم میانگین رشد فصلی منفی ۱.۶ درصد را داشتیم، اما خوشبختانه در دولت سیزدهم این عدد به ۴.۳۷ درصد رسید و به نظر من آمار بسیار جذاب و با ارزشی است.

کد خبر: ۲۹۲٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha