۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
دولت سیزدهم ۷ هزار مدرسه ساخت
وزیر آموزش و پرورش:

دولت سیزدهم ۷ هزار مدرسه ساخت

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم ۷ هزار مدرسه ساخته شد که بیش از نیمی از سرمایه مورد نیاز حاصل مشارکت خیرین بوده است.

به گزارش بازار، از اراک، رضامراد صحرایی صبح امروز در آیین افتتاح متمرکز طرح‌های عمرانی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی مرتبط با وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی اظهار داشت: ویژگی مهم کار خیر این است که سبب کارهای خیر دیگر می‌شود و مانند چشمه جوشان است، کار خیر مال را کم نمی‌کند، آغاز کار خیر سخت و دشوار است، اما پایان خوشایندی وجود دارد.

وی‌ افزود: مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های خیرساز یک مکان برکت‌آفرین خواهد شد، در دولت پرافتخار سیزدهم شاهد مشارکت مثال‌زدنی خیرین در امر مهم مدرسه‌سازی بودیم، در این دولت ۷ هزار مدرسه ساخته شد که بیش از نیمی از سرمایه مورد نیاز حاصل مشارکت خیرین بوده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شهید رئیسی یک‌ خیّر بود و حضور در جمع خیرین را مغتنم می‌دانست. در دولت سیزدهم فرهنگ تکریم خیّر به گفتمان مشترک کابینه شهید جمهور تبدیل شده بود، در این راستا برای اینکه به تعهد خود نسبت به خیرین عمل کنیم در قانون برنامه هفتم تمام پروژه‌های نیمه‌تمام از طریق مالیات خیرین می‌تواند ساخته شود.

صحرایی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان نرم‌افزار تربیتی جمهوری اسلامی است، وقتی سند تحول بنیادین تثبیت شد اولین اقدام تأسیس دانشگاه فرهنگیان بود، امروز باید همه همت کنند بهترین خوابگاه‌ها، مکان‌های آموزشی، آزمایشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها برای دانشجویان فراهم شود، چراکه دانشجویان آینده‌سازان مملکت هستند.

وی ادامه داد: کسانی که دانسته یا نادانسته در مسیر پیشرفت فرهنگیان سستی کردند حتماً نسبت به آینده کشور کوتاهی خواهند کرد، هرچقدر دانشگاه فرهنگیان موفق‌تر باشد آینده کشور موفق‌تر خواهیم بود. آنچه که کشور را سرافراز می‌کند و هویت آینده کشور را می‌سازد معلمان هستند، منزلت و شأن ما به شان معلمان گره می‌خورد، مجمع خیرین آینده ساز هستند، مدرسه محل ساخت آینده هر کشوری است اما معلم اهمیت بیشتری دارد، اگر معلم خوب داشته باشد معلم می‌تواند جبران کننده همه کاستی‌های ما باشد. از این رو اولویت نخست شهید جمهور آموزش و پرورش بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اتفاقاتی که در دوره کوتاه دولت سیزدهم رقم خورد بی‌سابقه بود و تحول بنیادین نظام دانشگاه فرهنگیان را به همراه داشت، در این دولت توانستیم ۵۰۰ هزار مترمربع به سرانه کلی دانشگاه فرهنگیان اضافه کنیم، دانشگاه فرهنگیان از حیث رتبه علمی از بهترین داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها هستند، امیدواریم‌ در برنامه هفتم کاستی به جامانده از گذشته جبران شود و دانشگاه‌ فرهنگیان در صدر قرار گیرد.

صحرایی بیان کرد: استان مرکزی یک استان زرخیر و نخبه‌پرور است به طوری که بسیاری از معلمان کشور در این استان تربیت شدند، این استان از جهت انتخاب درست مسئله، جذب خیرین و بهره‌ور کردن منابع نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز شده است.

به گزارش بازار، در این آیین ۱۴ پروژه در قالب ۳۰کلاس درس با زیربنای ۶۵۰۰ متر مربع با ارزش بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان شامل خوابگاه دانشجویی، زمین چمن مصنوعی و مدارس حاشیه شهرها و روستاها افتتاح شد.

کد خبر: ۲۹۲٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha