۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
صدور سند کاداستر برای همه اراضی ملی یزد| رودخانه‌ها سنددار می‌شوند
مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد:

صدور سند کاداستر برای همه اراضی ملی یزد| رودخانه‌ها سنددار می‌شوند

یزد- مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد با اشاره به وسعت هفت میلیون و ۲۷۴ هزار هکتاری اراضی ملی و منابع طبیعی در استان، از اجرای کامل طرح صدور سند مالکیت کاداستر برای اراضی ملی خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی اقبال به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ سندی دفترچه ای و دست نوشته نیست و همه اراضی دارای سند کاداستر است.

وی وسعت اراضی کشاورزی استان را ۷۹ هزار و ۸۵۰ هکتار عنوان کرد و افزود: ۶۳ هزار هکتار از این اراضی کاداستر شده است که شامل ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی است.

اقبال با اشاره به الزام اجرای قانون الزام به ثبت رسمی برای انجام هرگونه معامله، گفت : با الزام به اجرای این قانون قطعا تمام اراضی کشاورزی سنددار خواهد شد.

سنددار بودن ۴۰ درصد املاک شهری و روستایی

مدیرکل ثبت اسناد واملاک یزد درباره صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی نیز اعلام کرد: با توجه به تغییرات مداوم در حال حاضر ۴۰ درصد این املاک دارای سند اولیه هستند اما رسمی نیست.

وی سنددار شدن قنوات استان را یادآور شد و افزود: با اقدامات صورت گرفته موفق شدیم برای بزرگترین قنات جهان قنات زارچ که ثبت ملی شده و . هزار و ۳۰۰ نفر مالک دارد، سند صادر شد .

اقبال از آغاز سنددار کردن رودخانه های استان خبر داد و افزود : در سند تحول قضایی مستندسازی رودخانه یکی از تکالیف سال جاری است و تا امروز ۳۰۰ هکتار از رودخانه ها را مستندسازی کرده ایم تا دست درازی به رودخانه ها به پایان برسد و تاکنون ۲۵ سند مالکیت صادر شده است.

کد خبر: ۲۹۲٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha