۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
تفاوت ویپ با پاد چیست؟

تفاوت ویپ با پاد چیست؟

امروزه یک راه حل بسیار مناسب برای افراد سیگاری به وجود آمده است که می تواند به آن ها در ترک سیگار کمک کند.

بررسی تفاوت پاد و ویپ

امروزه یک راه حل بسیار مناسب برای افراد سیگاری به وجود آمده است که می تواند به آن ها در ترک سیگار کمک کند. این راه حل استفاده از سیگارهای الکترونیک است که امروزه در دنیا غوغا کرده و افراد بسیاری از آن استفاده می کنند. این سیگارهای الکترونیک با نام ویپ و پاد شناخته می شوند. تفاوت ویب با پاد یکبار مصرف بسیار روشن بوده و این دو نوع سیگار الکترونیک هم به لحاظ ظاهر و هم به لحاظ کارایی با یکدیگر تفاوت دارند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی سوال پر تکرار شما عزیزان یعنی تفاوت ویپ با پاد چیست؟ بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ترک سیگار با سیگارهای الکترونیک

بسیاری از افراد سیگاری به دنبال راه حلی بسیار مطمئن برای ترک سیگار و کاهش ضررهای ناشی از ان هستند. همان گونه که در بخش مقدمه این مطلب اشاره کرده ایم، یکی از بهترین راهکارها برای ترک سیگار، استفاده از سیگارهای الکترونیک است که ضرر آن کمتر از سیگارهای معمولی می باشد. این سیگارهای الکترونیک امروزه در سرتاسر دنیا استفاده می شوند و اما با یک دیگر تفاوت هایی دارند. شایان ذکر است که هر کدام از دستگاه های ویپ گیک ویپ با پاد دارای ویژگی ‌ها و عملکردهای بسیار متفاوتی هستند که سبب ایجاد یک سری تغییرات جزئی در آن ها شده است.

اما یک سوال همیشگی برای کسانی که می خواهند از این سیگارهای الکترونیک استفاده کنند این است که تفاوت ویپ با پاد چیست؟ در این راستا باید بیان کرد که تفاوت ویپ با پاد در طراحی ظاهری، میزان حجم بخار، نوع مایع الکترونیکی و سایر مواردی دیگر می باشد. از سوی دیگر از هر کدام از آن ها مدل های بسیار متفاوتی وجود دارد که شما عزیزان می توانید آن ها را خریداری فرمایید.

تفاوت ویپ با پاد چیست؟

ترک سیگار با استفاده از ویپ و پاد

ویپ چیست؟

پیش از آن که به بررسی تفاوت ویپ با پاد بپردازیم، لازم است که اطلاعاتی از هر کدام آن ها در اختیار شما قرار داده و به عبارتی دیک تعریف اساسی از هر کدام بیان کنیم. همان گونه که اشاره کردیم، دستگاه ویپ یک سیگار الکترونیکی است که به وسیله باتری و یک مایع خاص الکترونیکی کار میکند. این مایع توسط کاربر استنشاق میشود و دقیقا مانند قلیان یا سیگار دارای بو و مزه است. در زمانی که کاربر یا مصرف کننده دستگاه را فعال می نماید، که این فعال سازی یا به وسیله یک دکمه یا استنشاق صورت می گیرد، باتری دستگاه اتمایزر گرم خواهد شد و مایع الکترونیکی را تبخیر می نماید و پس از آن آئروسل ایجاد می گردد و سپس استنشاق می شود.

از جمله نکاتی که باید درباره دستگاه ویپ بدانید تا پس از آن بتوانید تفاوت ویپ با پاد را به خوبی درک نمایید، به صورت زیر است:

  • مایع الکترونیکی به صورت معمول حاوی مخلوطی از پروپیلن گلیکول، گلیسیرین گیاهی، طعم دهنده‌ ها و اغلب نیکوتین می باشد.
  • اگرچه گزینه‌ های بدون نیکوتین نیز موجود است اما اگر به دنبال نیکوتین هستید، می توانید از انواع نیکوتین دار آن بهره ببرید.
  • این دستگاه شامل یک باتری، یک اتومایزر (عنصر گرمایش)، یک مخزن برای نگهداری مایع الکترونیکی و یک قطعه دهانی است
  • کاربر از طریق قطعه دهانی بخار را استنشاق می کند.
  • ویپ ها جایگزین ‌های بسیار محبوبی برای سیگارها هستند و اغلب توسط افرادی که به دنبال ترک سیگار یا کاهش مصرف سیگار خود هستند، استفاده می گردند.

پاد چیست؟

حال که در خصوص ویپ اطلاعاتی را به دست آوردید، بهتر است که تعریفی از پاد نیز خدمت شما عزیزان تعریف کنیم تا تفاوت ویپ با پاد را درک کنید. به صورت کلی دستگاه پاد یک دستگاه ویپ ساده محسوب می شود که به جای مخزن از یک باتری بهره برده است. استفاده از دستگاه‌ های پاد بسیار راحت تر است و همچنین به منظور راحتی در استفاده و قابل حمل بودن طراحی و ساخته شده اند. استفاده از پادها در میان افرادی که به دنبال تجربه ساده ‌تر و محتاطانه‌ تر از ویپ هستند، شهرت دارد. نکته حائز اهمیت این است که پاد ها در طعم های مختلف و دارای خواص نیکوتینی بسیار متفاوتی بوده و گزینه هایی را متناسب با ترجیحات خود در اختیار کاربران قرار می دهند.

از جمله مزیت های دستگاه های پاد می توان به موارد زیر اشاره داشت، البته این مزیت ها نیز تا حدودی می تواند تفاوت ویپ با پاد را نشان دهد:

  • مزیت دستگاه های پاد طراحی خاص و سبک آن ها است.
  • بیشتر دستگاه های پاد اغلب دکمه ای برای فشار دادن نداشته و با فناوری خودکار نهفته در آن ها، دستگاه با استنشاق فعال می گردد.
  • این دستگاه برای مبتدیان بسیار بهتر و راحت تر است.
  • پیچیدگی مربوط به پر کردن دستی مایع الکترونیکی در این دستگاه به حداقل رسیده است.
  • تعویض طعم ‌ها در صورت نیاز را برای کاربران بسیار راحت تر است.
  • دستگاه‌ های پاد به صورت معمول یک تجربه ویپینگ روان و ثابت را ارائه خواهند داد.
  • برای کسانی که به دنبال مصرف کمتر نیکوتین در مقایسه با سیگار ویپینگ هستند، جذاب است.
  • آنها اغلب از نمک های نیکوتین استفاده می کنند.

فرق ویپ با پاد چیست؟

به صورت کلی تفاوت ویپ با پاد در این است که این دو سیستم، در ابعاد، نوع مایع، قیمت، میزان مصرف باتری و کیفیت دارای یک سری تفاوت های خاص است. از سوی دیگر تفاوت ویپ با پاد برای افرادی که سال های سال از سیگار استفاده می کردند، بسیار روشن است. در واقع باید اشاره داشت که پاد نوع جدیدی از سیگارهای الکترونیکی محسوب می شوند که کاربرد و عملکرد بالاتری نسبت به ویپ ها دارند. اما دیگر تفاوت ویپ با پاد در چیست؟! در ادامه این تفاوت ها را به صورت گام به گام مورد بررسی قرار داده ایم:

۱) نیکوتین جویس یا مایع

مهم ترین تفاوت ویپ با پاد در نوع جویس یا مایع نیکوتین آن ها می باشد. مایع های الکترونیکی که در این دو دسنگاه مورد استفاده قرار می گیرد، دارای ویزگی های زیر است:

ویپ:

  • در دستگاه‌ های ویپ جویس ‌های مایع طعم‌های متفاوت به کار می ‌روند.
  • میزان گلیسیرین در آن ها زیاد است و بخار و دود بیشتری تولید می کنند.

پاد:

  • دستگاه پاد با نیکوتین سالت مایع کار می‌ کند.
  • این مایع نسبت به جویس‌ ها غلظت نیکوتین بالاتری دارد
  • برای افرادی که روزانه یک پاکت سیگار می‌کشند، مناسب‌ تر است.

۲) تفاوت ویپ با پاد از لحاظ ظاهری

از لحاظ ظاهری نیز تفاوت ویپ با پاد قابل رویت است. این تفاوت ها به صورت زیر است:

ویپ:

  • دستگاه ‌های ویپ از باکس های بزرگتری برخوردار هستند
  • وزن بیشتری نسبت به پاد دارند و حمل سخت تر
  • برخورداری از دکمه‌ های تنظیم کننده برای حجم مایع و میزان بخار حاصل از آن

البته امروزه یک سری ویپ های سبک قلمی به نام ویپ گیک ویپ نیز به بازار ارائه شده است.

پاد:

  • یک سیستم بدون دکمه است و از این لحاظ با ویپ فرق دارد
  • پاد سیستم‌ ها با ابعاد کوچک و به ‌صورت قلمی طراحی می‌ شوند که به‌راحتی قابل حمل و استفاده باشند.
  • ابعاد و وزن کمی دارند و به راحتی در جیب جا می شوند و البته حمل آسان تری نیز دارند.

۳) تفاوت ویپ با پاد در حجم دود تولید شده

باید اشاره شود که یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های ویپ با پاد، همین حجم دود تولید شده می باشد. همان گونه که بارها در این مطلب اشاره کرده ایم، اگر به ‌دنبال ترک سیگار هستید و نیاز به یک راهکار اساسی دارید، الکترو اسموک ‌ها بهترین گزینه برای این کار عنوان می‌شوند. زیرا این محصولات با شبیه‌ سازی سیگار به ترک راحت ‌تر آن کمک شایانی خواهند کرد. از سوی دیگر تفاوت ویپ با پاد در بخار خروجی حاصل از آنها توجه بسیاری از افراد سیگاری را به خود جلب کرده است. به صورت کلی باید اشاره داشت که:

  • دستگاه ویپ دود بیشتری نسبت به پاد تولید می‌ کند. به دلیل آن که در مخزن آن از مایع جویس استفاده می‌ شود.
  • مایع جویس ویپ نیکوتین کمتری نسبت به مایع نیکوتین سالت موجود در دستگاه پاد دارد، اما در زمان ویپینگ حجم دود آن بیشتر خواهد شد.
  • بخار دستگاه پاد نیز کمتر از دود قلیان و بیشتر از دود سیگار است.

بنابراین هر فرد با توجه به علاقه خود باید نوع مناسبی از این دستگاه‌ ها را برای ترک سیگار انتخاب کند.

۴) تفاوت در قیمت ویپ با پاد

یک تفاوت ویپ با پاد، که جزء تفاوت های مهم نیز محسوب می شود، تفاوت قیمتی این دو محصول می باشد. در واقع باید بیان کرد که هر کدام از این دستگاه‌ ها یا سیگارهای الکترونیک، با برندها و مدل‌ های متفاوتی طراحی و تولید شده و بازار عرضه می گردد، که همین موضوع سبب تغییر قیمتی بسیار بالای آن ها شده است. از جمله تفاوت ویپ با پاد به لحاظ قیمت می توان به موارد زیر اشاره داشت:

پاد:

  • دستگاه‌ های پاد به ‌دلیل ابعاد کم و قدرت پایین‌ تر خود نسبت به ویپ ‌ها، دارای قیمت‌ کمتری هستند.
  • پاد جدیدتر است و طراحی آن ها نیز جذاب‌ تر و شیک‌ تر از ویپ ها می باشد.
  • تفاوت ویپ با پاد در قیمت آن ها به این دلیل است که پادها دارای دکمه تنظیمات نیستند و این ویژگی آن ها قیمت پادها را کاهش داده است.

ویپ:

ویپ به‌ دلیل برخورداری از امکانات و تنظیمات بیشتر، در برخی از موارد قیمت بالاتری نسبت به پاد دارد. اگر به دنبال دستگاه های ارزان تر هستید، پادها گزینه ای مناسب تر برای شماست.

از سوی دیگر یک سیستم دیگری از پاد وجود دارد به نام پاد یک بار مصرف! این دستگاه ها ارزان ترین نوع سیگارهای الکترونیک بوده و قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارند.

۵) توان مصرفی در ویپ و پاد

یک تفاوت بسیار مهم ویپ با پاد، توان مصرفی آن ها می باشد. از جمله نکاتی که باید در این خصوص بدانید، به صورت زیر است:

  • دستگاه ویپ توان خروجی بیشتری نسبت به پادها دارد.
  • در پاد سیستم ها امکان تنظیم توان خروجی وجود ندارد. در صورتی که ویپ ها این قابلیت را دارند.

اهمیت تنظیم توان خروجی به دلیل این است که با این کار میزان انرژی مصرفی باتری کمتر و در نتیجه جویس کمتر و بخار کمتری ایجاد می شود.

سخن پایانی برای تفاوت ویپ و پاد

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی تفاوت ویپ با پاد بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه فرمایید.

سوالات متداول در مورد تفاوت پاد و ویپ

  1. اجزای ویپ چیست؟

باتری، کارتریج، شارژر، کویل ها

  1. در ویپ ها از چه مایعی استفاده می شود؟

در دستگاه ویپ از جویس‌های معمولی یا همان ایجویس استفاده می‌شود.

  1. پاد انتخاب کنم یا ویپ؟

این موضوع سلیقه ای است و البته سیستم‌های پاد نسبت به دستگاه‌ های ویپینگ کوچک‌تر هستند و افرادی که حمل راحت برای آنها بسیار مهم است، می‌توانند از پاد استفاده کنند.

کد خبر: ۲۹۲٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha