۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
بخشی از امور تصدی‌گری آبزی‌پروری به تشکل‌ها واگذار شد

بخشی از امور تصدی‌گری آبزی‌پروری به تشکل‌ها واگذار شد

سازمان شیلات ایران در قالب تفاهم‌نامه‌ای بخشی از امور تصدی‌گری مربوط به زنجیره ارزش تولیدات صنعتی، فرآوری و عرضه آبزیان را به اتحادیه تولید و تجارت آبزیان واگذار کرد.

به گزارش بازار، سید حسین حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در جلسه امضای تفاهم‌نامه واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری به اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، گفت: شناسنامه‌دار کردن مزارع و شناسه‌دار کردن محصولات شیلاتی نیازمند مشارکت مردمی است و در این راستا تقویت تشکل‌های تولیدی در حوزه شیلات و آبزی‌پروری از جمله اهداف مهم سازمان، محسوب می‌شود.

وی افزود: ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی و تشکل‌های آبزی‌پروری کشور می‌تواند، همچون تشکل‌های موفق دولت ژاپن عمل کرده و بازار تولید داخل را به تعادل برساند.

وی تولید قراردادی در کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: تولید قراردادی لازم است تمامی زیربخش‌های تولید، اعم از بیمه تا آموزش را تحت پوشش قرار دهد.

رئیس سازمان شیلات ایران، بر ارتقای کیفی ۶ زنجیره ارزش موجود در حوزه آبزیان تاکید کرد و گفت: ماموریت‌هایی همچون توسعه دریا محور، توسعه سواحل مکران و جزایر از تکالیف مهم سازمان شیلات ایران است که باید در کنار جذب سرمایه‌گذار، سرمایه‌های موجود در کشور را به سود تبدیل شود.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش شیلات و آبزی‌پروری در ارزآوری و امنیت غذایی، لازم است حکمرانی واقعی، در حوزه امنیت غذایی با توجه به ضرورت‌های موجود، حفظ شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مشارکت واقعی مردم در حوزه حکمرانی امنیت غذایی و تأمین غذا برای کل کشور از مباحثی است که جهش تولید را تحت تأثیر قرار داده و فضا را برای سرمایه‌گذاران، مجریان بازار و سایر افراد فراهم می‌کند.

کد خبر: ۲۹۲٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha