۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۳ استان
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۳ استان

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۳ استان کشور نسبت به مخاطرات سیلاب در ۸ استان پربارش هشدار داد.

به گزارش بازار از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: امروز (شنبه ۲ تیر) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی شدت بارش‌های امروز را که با صدور هشدار هواشناسی همراه است مربوط به آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، نیمه غربی سواحل دریای خزر و استان‌های گیلان و غرب مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و سمنان دانست.

وی ادامه داد: فردا (یکشنبه ۳ تیر) علاوه بر مناطق اعلام شده، استان‌های کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قم و خراسان رضوی، رگبار پراکنده دارند که گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد است. دوشنبه نیز در شمال‌غرب و استان‌های واقع در البرز مرکزی و غربی و سواحل خزر، بارش‌ها تداوم دارد.

رفیعی گفت: در ۲ روز آینده با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر در استان‌های ساحلی خزر، کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از غرب و مرکز در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید است که در بعضی ساعت‌ها سبب وقوع گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در سه روز آینده آب‌های دریای عمان و امروز و فردا دریای خزر، مواج و متلاطم است.

به گفته وی، تهران در ساعات بعدازظهر، بارش و افزایش ابر و وزش باد دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۶ درجه می‌رسد و کمینه دما ۲۵ درجه بالای صفر ثبت شد. همچنین، خنک‌ترین مرکز استان، اردبیل با دمای ۱۱ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان، اهواز با دمای ۵۰ درجه بالای صفر ثبت شد.

کد خبر: ۲۹۲٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha