۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
فرهنگ هوشمند سازی ساختمان از ادارات شروع شود
نماینده شرکت نگزیو:

فرهنگ هوشمند سازی ساختمان از ادارات شروع شود

گرگان- وصله چی، نماینده شرکت نگزیو در گلستان گفت: باید فرهنگ سازی در زمینه هوشمند سازی را با توجه به بودجه ای که دولت برای مصرف انرژی و صرفه جویی در ادارات و سازمان ها تعیین کرده از ادارات شروع کنیم. 

علی وصله چی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به الزامات سازمان نظام مهندسی و سازمان مدیریت برنامه ریزی در حال حرکت به سمتی هستیم که هوشمند سازی به یکی از ارکان ساختمانی تبدیل شود.

نماینده شرکت نگزیو در گلستان با بیان این مساله که بسیاری از ساختمان ها به اجرای سیستم هوشمند واقف هستند، افزود: در استان گلستان ظرفیت های تولیدی خوبی در زمینه تولیدات برقی، در و پنجره وجود دارد و شرکت های فعال استان در این زمینه در سطح کشور و بین الملل مطرح هستند.

وی ادامه داد: در شرکت هوشمند نگزیو این امکان فراهم است که با شرکت های بومی همکاری داشته باشد تا به سمت تولیدات هوشمند و مدرن صنعت ساختمان پیش بروند.

وصله چی گفت: شرکت نگزیو با همکاری شرکت های تولید کننده می تواند تولید هوشمند و جدیدی داشته باشد و گلستان در این زمینه نیز به یک استان پیشرو تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران استانی برای رسیدن به این هدف می توانند تاثیر گذار باشند، خاطرنشان کرد: این ایده برای هوشمند سازی وجود دارد و همه شرکت ها نیز از این مساله استقبال می کنند اما برای تحقق آن نیازمند ارتباط بین شرکت نگزیو و تولید کننده ها هستیم و در این زمینه مدیران استانی می توانند بستر را فراهم کنند تا این مجموعه ها به هم نزدیک شوند.

هوشمند سازی از آیتم های مطرح برای صرفه جویی در مصرف انرژی است

نماینده شرکت نگزیو در گلستان یادآور شد: در شرکت ما تکنولوژی هوشمند سازی وجود دارد و از طرفی تولید کنندگان نیز این ظرفیت را دارند که از این تکنولوژی بهرمند شوند اما به دلیل عدم ارتباط بین این دو، تولید کنندگان نمی دانند که چطور و در چه زمینه ای هزینه کننده و از طرفی ما نیز نمی توانیم این ارتباط را برقرار کنیم تا امکاناتی که داریم را به آنها معرفی و از این بستر استفاده کنیم.

وصله چی با بیان اینکه هوشمند سازی یکی از آیتم های بسیار مطرح برای صرفه جویی در مصرف انرژی است، گفت: شاید در ساخت ساختمان هزینه ای برای هوشمند سازی انجام شود اما در میان مدت این هزینه ها با صرفه جویی در مصرف انرژی جبران خواهیم شد که این مساله به مدیریت انرژی کشور نیز کمک می کند.

وی ادامه داد: تلاش داریم که فرهنگ هوشمند سازی جا بیافتد اما به تنهایی این مساله محقق نخواهد شد و باید فرهنگ سازی را با توجه به بودجه ای که دولت برای مصرف انرژی و صرفه جویی در ادارات و سازمان ها تعیین کرده از ادارات شروع کنیم.

وصله چی با اشاره به اینکه با هوشمند سازی ادارات مردم نیز آگاه تر می شوند و در همین راستا استقبال از تجهیزات هوشمند افزایش می یابد، یادآور شد: در مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان نیز به مساله صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره شده که هوشمند سازی ساختمان نیز یکی از آیتم های این سر فصل است.

نماینده شرکت نگزیو در گلستان گفت: از آنجایی که هنوز به شکل جدی رغبتی در این زمینه وجود ندارد و فرهنگ سازی شکل نگرفته، بایستی استانداری با کمک شهرداری و نظام مهندسی یک سری تخفیفات برای کسانی که از این سیستم استفاده و آیتم مبحث ۱۹ را رعایت می کنند، در نظر بگیرند تا این فرهنگ سازی به مرور انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت نگزیو آمادگی کامل دارد تا با شرکت هایی که در زمینه تولید تجهیزات ساختمانی فعالیت می کنند در زمینه هوشمند سازی همکاری داشته باشد.

کد خبر: ۲۹۲٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha