ثبات بازار طلا و قیمت سکه با سیاست‌های بانک مرکزی اتفاق افتاد
فعال بازار طلا:

ثبات بازار طلا و قیمت سکه با سیاست‌های بانک مرکزی اتفاق افتاد

فعال بازار طلا با بیان اینکه کاهش قیمت سکه به دلیل توزیع آن توسط بانک مرکزی است، افزود: با توجه به اینکه در سه هفته گذشته شاهد ثبات قیمت طلا در بازار بودیم، در هفته آتی نیز این ثبات ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش بازار، محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته پایانی خرداد ماه گفت: در هفته‌ای که گذشت قیمت جهانی طلا نوسانی را تجربه کرد که در برخی روزها کاهشی و در برخی روزها افزایشی بود. در طول هفته قیمت جهانی طلا با ۱۰ دلار کاهش همراه بود؛ اما امروز -جمعه- با کمی افزایش به ۲ هزار و ۳۴۸ دلار رسیده که نسبت به هفته گذشته ۱۲ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد.

وی افزود: کاهش قیمت ارز باعث شد در طول هفته گذشته، قیمت سکه با کاهش همراه باشد. با توجه به افزایش تقاضا در بازار به دلیل ایام محرم و توزیع سکه توسط بانک مرکزی، بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار شد و حباب سکه کاهش یافت.

این فعال بازار طلا با تاکید براینکه قیمت طلا با توجه به نوسانات قیمت جهانی و ثابت ماندن قیمت ارز، تغییر چندانی نداشته است، خاطرنشان کرد: قیمت سکه طرح قدیم در هفته‌ای که گذشته و در آخرین معاملات با ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمتی به نرخ قیمت ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۳۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه با ۳۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۴۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی بدون تغییر ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خوردند.

کشتی آرای افزود: هر گرم طلای آب شده با توجه به نواسانات قیمت انس و ثابت ماندن قیمت ارز، ۱۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان به فروش رسید و هر گرم ۱۸ عیار بدون تغییر فاحش در طول هفته به نرخ ۳ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان داد و ستد شد.

این فعال بازار طلا با تاکید بر اینکه کاهش قیمت سکه به دلیل توزیع سکه توسط بانک مرکزی اتفاق افتاد، تصریح کرد: حباب سکه در آخرین معاملات هفته با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

وی درباره وضعیت قیمت طلا در هفته پیش‌رو افزود: با توجه به اینکه در ۲ الی سه هفته گذشته شاهد ثبات قیمت طلا در بازار بودیم، در هفته نیز این ثبات ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۲۹۲٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha