۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
خط تولید سرسیلندر محصولات سایپا در کرمان راه‌اندازی شد
توسط شرکت مگاموتور:

خط تولید سرسیلندر محصولات سایپا در کرمان راه‌اندازی شد

معاون مهندسی شرکت مگاموتور از راه‌اندازی خط تولید سرسیلندر محصولات گروه خودروسازی سایپا در استان کرمان خبر داد

به گزارش بازار به نقل از سایپا، علیرضا قاسمی با اشاره به استفاده از توان و ظرفیت داخلی و دانش فنی موجود در شرکت مگاموتور در راه‌اندازی خط تولید سرسیلندر محصولات گروه سایپا، افزود: بر اساس استراتژی و افزایش تولید گروه سایپا با پلتفرم‌های جدید، شرکت مگاموتور مبادرت به شناسایی ظرفیت‌های خالی تولید قطعات سیلندر و سرسیلندر در کشور کرد و در همین راستا واحد مهندسی مگاموتور چهار مجموعه صنعتی را شناسایی و پس از بازدید از مجموعه های مذکور شرکت قوای محرکه کرمان خودرو به عنوان شریک تجاری تولید سر سیلندر و سیلندر مورد تایید قرار گرفت.

او گفت: تمام اقدامات فنی و مهندسی برای راه‌اندازی خط تولید سرسیلندر با استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی و دانش فنی‌مهندسی شرکت مگاموتور و با تکیه بر امکانات داخلی و در کمترین زمان ممکن صورت پذیرفته است.

به گفته معاون مهندسی شرکت مگاموتور، اجرای پروژه مذکور از خروج بیش از سه میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و صرفه‌جویی حداقل چهارسال زمان جهت سفارش گذاری ماشین آلات و ساخت و ارسال را برای گروه خودروسازی سایپا به همراه داشته است.

او با اشاره به قابلیت‌های موجود در سایت تولیدی قوای محرکه کرمان خودرو به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های داخلی کشور، ‌تصریح کرد: راه‌اندازی این سایت تولیدی، باعث افزایش اشتغال، رشد بهره‌وری در گروه سایپا و استفاده از یک ظرفیت تولیدی مغفول موجود در کشور شده است. این خط در آینده امکان توسعه و ارتقای قابلیت‌های مختلف در جهت تنوع تولید سیلندر و سرسیلندر سایر محصولات و قوای محرکه محصولات گروه سایپا را خواهد داشت.

گفتنی است،‌ در همکاری بین شرکت مگاموتور و شرکت قوای محرکه مقرر شد شرکت قوای محرکه، زیر ساخت‌های موجود در کارخانه و ماشین‌های مخصوص سنتر را در اختیار این پروژه قرار دهد و شرکت مگاموتور طراحی خط، نصب ماشین آلات و راه‌اندازی آنها از لحاظ مکانیک و الکترونیک و طراحی، ساخت و نصب تمامی فیکسچرهای ماشینکاری، سفارش‌گذاری، نصب ابزارهای براده برداری و سفارش‌گذاری ابزارهای کنترلی بین مرحله ای و همچنین سفارش گذاری و نصب ماشین‌های بین مرحله‌ای مانند پرس سیت و گاید، دستگاه گرم کن، دستگاه تست نشتی را بر عهده بگیرد و نسبت به برنامه نویسی تمامی ماشین‌های سنتر و تولید یک روز خط و آموزش تمامی همکاران قوای محرکه اقدام لازم صورت پذیرد.

در همین راستا شرکت مگاموتور گروهی از بهترین کارشناسان خود را برای راه اندازی خط مذکور معرفی کرد و از شهریور سال گذشته مراحل طراحی و سفارش‌گذاری دستگاه‌ها، نصب ماشین‌آلات، تامین و نصب ابزارها و فیکسچرهای کنترلی و برنامه‌نویسی دستگاه‌ها را با تکیه بر دانش مهندسی مگاموتور در سایت کرمان به اجرا درآورد و در حال حاضر این خط آماده تولید روزانه سرسیلندر موتور M15GSI به‌عنوان پرمصرف‌ترین نوع قوای محرکه محصولات سایپاست.

کد خبر: ۲۹۲٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha