۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
کاهش ۵۰درصدی انتشار گازهای مشعل در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

کاهش ۵۰درصدی انتشار گازهای مشعل در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل(اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران از اجرای پروژه کاهش گازهای مشعل در پالایشگاه‌های پارس جنوبی طی سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش بازار، سیدجلال‌الدین نورموسوی با بیان اینکه این مدیریت طی سه سال گذشته، توانسته در بخش‌های حوزه مأموریت خود به دستاوردهای مهمی دست یابد، افزود: کاهش انتشار گازهای مشعل به‌دلیل قابل انفجار و اشتعال‌بودن در بخش اچ‌اس‌ئی به‌دلیل وجود تأسیسات عملیاتی، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: از این رو اقدام‌هایی مانند آموزش آتش‌نشان‌ها و بررسی دوره‌ای تجهیزات با توجه به ماهیت کار و سروکار داشتن با حریق، به‌صورت فرآیندی همیشگی در دستور کار است.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران افزود: ابلاغ مجوزهای پروانه جدید، از جمله اقدام‌هایی است که در بخش‌های انتقال، گازرسانی و مهندسی و توسعه مورد ممیزی قرار گرفته و در بخش پالایشگاهی نیز در سال ۱۴۰۳ مجوز آن اخذ و اجرایی می‌شود؛ زیرا با رعایت این الزام‌ها می‌توانیم ریسک‌ها را مدیریت کنیم.

نورموسوی با بیان اینکه بخش دیگر فعالیت‌های این مدیریت در حوزه محیط زیست و با گستره چندگانه است، گفت: در بخش آب و پساب اقدام‌های مطلوبی با پروژه‌های بهبود انجام شد و هرساله بخش‌هایی از تأسیسات با بازچرخانی آب برای آبیاری فضای سبز که جزو الزام است، انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۵ واحد تصفیه فاضلاب در شرکت‌ها اجراشده و با برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده، موفق به کاهش مصرف آب شده‌ام.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه برخی تأسیسات در حوزه شهری صدای بالاتر از حد مجاز دارند، بیان کرد: هرساله اندازه‌گیری صوت انجام می‌شود که با نصب تجهیزات روی ایستگاه‌ها یا ایجاد عایق‌های صوتی روی دیوار، تلاش کردیم تا این معضل نیز برطرف شود.

نورموسوی با بیان اینکه ۱۴ سوله را در سه سال برای نگهداری پسماند احداث کردیم، اعلام کرد: ۳۳ انبارک موقت در شهرهای کلان برای انبار موقت احداث‌شده که گ‌پس از رسیدن به حد نصاب به انبارهای بزرگ منتقل می شوند.

وی ادامه داد: پسماندها طبق دستورعمل داده‌شده، تنها به شرکت‌هایی که در لیست محیط زیست قرار دارند ارائه و طبق اعلام محیط‌زیست تا انتها مدیریت می‌شوند.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به وابستگی کشور به گاز طبیعی در اکثر حوزه‌های راهبردی، پایدار نگهداشتن جریان گاز را اولویت دانست و گفت: برگزاری رزمایش‌های مقابله‌ای و آموزشی همکاران در سطوح مختلف به ویژه رزمایش‌های سطح یک نقش بسزایی در استمرار جریان گاز دارد که طی این مدت، رشد قابل‌توجهی داشته؛ ضمن اینکه در این چارچوب تأمین و برخورداری از تجهیزات فنی، امری الزامی است.

کد خبر: ۲۹۲٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha