۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲
۸تعاونی مشکل دار دارای اراضی خارج از محدوده قانونی در استان زنجان شناسایی شده  است
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

۸تعاونی مشکل دار دارای اراضی خارج از محدوده قانونی در استان زنجان شناسایی شده است

زنجان-مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: هشت تعاونی مشکل دار دارای اراضی خارج از محدوده قانونی شهر و فاقد کاربری مسکونی در استان شناسایی شده است.

به گزارش بازار و به نقل از تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان زنجان، ‌طیب جعفری روز چهارشنبه در جلسه نظارت بر عملکرد بنگاه ها و مشاورین املاک استان، افزود: نظارت اداره تعاون و اتاق تعاون استان بر این موضوع با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی با شدت بیشتری انجام می شود.

وی از تشدید نظارت بر عملکرد بنگاه‌های املاک در معاملات اراضی خارج از محدوده شهری یا فاقد کاربری مسکونی در استان خبر داد و گفت: این طرح ضربتی با اولویت بندی بنگاه هایی که در حوزه اراضی شهرکهای اقماری و خارج از محدوده فعالیت دارند اجرایی شده است.

فعالیت تعاونی های مسکن استان در طول سال های متمادی، نقش مهمی در خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه داشته اما عملکرد برخی از شرکت های تعاونی موجب ایجاد مشکل و بر باد رفتن آرزوی خانه دار شدن اعضای آنها شده است.

با وجود اینکه سالها از مشکلات این تعاونی ها می گذرد و به رغم اینکه منابع رسمی از الحاق نشدن زمین های این تعاونی ها به محدوده شهر خبر می دهند، ولی همچنان خرید و فروش فیش‌های آنها در استان جریان دارد که موجب سوء استفاده برخی و زیان و خسران برخی دیگر شده است.

جعفری با بیان اینکه برای رفع نابسامانی بازار خرید و فروش فیش های خارج از محدوده تلاش مضاعف خواهیم کرد، گفت: رئیس کل دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز بر نظارت جدی و مستمر بر عملکرد بنگاه های املاک در معاملات اراضی خارج از محدوده تاکید دارند.

کد خبر: ۲۹۲٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha