۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
معاملات نیروگاه‌های مقیاس کوچک در تابلوی «برق آزاد» بورس آغاز شد
سخنگوی صنعت برق:

معاملات نیروگاه‌های مقیاس کوچک در تابلوی «برق آزاد» بورس آغاز شد

رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نخستین معامله برق توسط نیروگاه‌های تولید پراکنده (DG) روز سه شنبه ٢٩ خرداد در بورس انرژی انجام شد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی افزود: در جهت سیاست وزارت نیرو مبنی بر توسعه معاملات برق در بورس انرژی و حمایت از سرمایه‌گذاران، نخستین معامله برق نیروگاه‌های تولید پراکنده با ارزش بیش از ٢٩ میلیارد تومان در بورس انرژی ثبت شد. در این معامله نیروگاه باران نیرو بشل ١٠ مگاوات برق پایه برای تحویل تیر ١٤٠٣ را با قیمت ٣٩٩٠ تومان به ازای هر کیلووات ساعت به صورت قرارداد دو جانبه و در تابلوی برق آزاد بورس عرضه کرد که توسط یکی از متقاضیان خریداری شد.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: براساس مصوبه "مقررات عرضه برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک" که توسط وزیر نیرو ابلاغ شده است خریداران برق نیروگاه‌های مذکور در بورس انرژی از برنامه‌های مدیریت بار معاف هستند و شرکت توانیر و شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تحویل برق مبادله شده در بازار برق آزاد را تضمین می‌کند.

مدیرعامل توانیر خاطر نشان کرد با توجه به اینکه نیروگاه‌های مقیاس کوچک در مقایسه با نیروگاه‌های مقیاس بزرگ در مدت زمان بسیار کمتری وارد مدار می‌شوند و امکان احداث در نزدیکی محل مصرف را دارند، می‌توانند کمک قابل توجهی به رفع مشکلات شبکه به ویژه در نقاط اولویت دار کنند.

کد خبر: ۲۹۲٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha