۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
۳۳ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

۳۳ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: ۳۳ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و ۶۷ درصد باقی مانده است که باید در راستای خودکفایی پایدار هرچه سریع‌تر واریز شود.

به گزارش بازار،‌ عطااله هاشمی، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ تن گندم به ارزش ۸۰ همت از گندمکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۳۳ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰.۳ همت از مطالبات کشاورزان پرداخت و ۶۷ درصد باقی مانده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

هاشمی ادامه داد: با توجه به آنکه اعتبارات مطالبات کشاورزان از محل یارانه حامل‌های انرژی پرداخت می‌شود، سازمان هدفمندی یارانه‌ها قول ۱۰۰ درصدی مبنی بر پرداخت مطالبات طی این هفته را ندادند چراکه اعتبار از محل یارانه حامل انرژی باید در نظر گرفته شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه تمام استان‌ها کمابیش وارد چرخه خرید شده اند، افزود: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به ۱۴ تا ۱۴.۵ میلیون تن برسد و خرید در صورت پرداخت مناسب از ۱۲ میلیون تن فراتر رود که براین اساس دیگر نیازی به واردات نداریم.

او با بیان اینکه به پایداری تولید و خودکفایی در حوزه تامین گندم واحدهای خبازی رسیده ایم، گفت: با توجه به تعلل در نحوه پرداخت‌ها نسبت به خروج گندم از چرخه خرید و نرسیدن میزان خرید به ۱۲ میلیون تن نگران هستیم، درحالیکه با رفع مشکلات در خرید و نحوه پرداخت، خودکفایی پایدار در بحث تولید اتفاق می‌افتد، در غیر این صورت با استمرار تاخیر در روند پرداخت ها، تولید دچار چالش اساسی می‌شود.

کد خبر: ۲۹۱٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha