۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
نگرانی ایرباس از تنش بین اتحادیه اروپا و چین

نگرانی ایرباس از تنش بین اتحادیه اروپا و چین

سخنگوی ایرباس هلیکوپتر با تبیین نگرانی‌ها و چالش‌های اخیر اتحادیه اروپا و پکن، اظهار امیدواری کرد که تجارت این شرکت در منطقه آسیا-اقیانوسیه، از جمله چین، تحت تاثیر این تنش‌ها قرار نگیرد.

به گزارش بازار، افزایش تنش های تجاری بین اتحادیه اروپا و چین باعث نگرانی در مورد اقدامات تلافی جویانه بالقوه پکن از جمله علیه بخش هوانوردی این کشور شده است.

امانوئل هوبردو سخنگوی ایرباس هلیکوپتر (Airbus Helicopters) در جریان یوروستوری، یکی از نمایشگاه های دفاعی اروپا در پاریس اذعان کرد که امیدوار است تجارت شرکت او در منطقه آسیا-اقیانوسیه، از جمله چین، تحت تاثیر این تنش ها قرار نگیرد.

وی در حین نمایش جدیدترین بالگرد چند ماموریتی این شرکت با نام VSR۷۰۰ گفت: شرکت ایرباس هلیکوپتر و ایرباس به عنوان یک شرکت با چین همکاری زیادی می کنند. در حوزه غیرنظامی نیز ما با پکن همکاری بسیار خوبی داریم.

هوبردو با یادآوری این نکته که شرکت ایرباس هلیکوپتر در حال توسعه و ساخت بالگرد با چین است و بالگردهای زیادی در این کشور فروخته است، گفت: از این رو تصور نمی کنم این موضوع به تنش های تجاری مرتبط باشد.

برنامه‌ریز اقتصادی و کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین نیز در جریان سفر شی جین پینگ رئیس جمهوری این کشور به پاریس، تفاهم نامه ای با ایرباس امضا کرد و متعهد شد همکاری در زمینه هوایی و بخش های نوظهور مرتبط را مستحکم کند.

رویترز در گزارشی در ماه آوریل (فروردین) اعلام کرد که شرکت ایرباس با چین در حال مذاکره بر سر یک سفارش بزرگ بوده است.

همچنین یک مقام دیگر در ایرباس که خواست نامش فاش نشود، پیش بینی کرد که تنش های تجاری اتحادیه اروپا تاثیر کمی بر تجارت این شرکت با چین خواهد داشت.

این مقام افزود: ما فرصت های زیادی در آسیا و اقیانوسیه داریم و پیدا کردن کشوری که محصولات ما در آنجا فعال نباشند، دشوار است. این ردپای خوبی برای گسترش منطقه عملیاتی است.

پکن می گوید که اتحادیه اروپا با برافراشتن پرچم توسعه سبز با یک دست و بالابردن چماق «حمایت گرایی» با دست دیگر، با تجارت با چین مبارزه می کند.

کد خبر: ۲۹۱٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha