۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
زلزله انتخاباتی ماکرون باعث ایجاد وحشت در بازارهای فرانسه شد

زلزله انتخاباتی ماکرون باعث ایجاد وحشت در بازارهای فرانسه شد

انتخابات زودهنگام فراخوان ماکرون به بلاتکلیفی سیاسی و ترس از پارلمان تحت سلطه جناح راست منجر شده است.

به گزارش بازار، پس از تصمیم غیرمنتظره امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای اعلام انتخابات زودهنگام، سهام فرانسه و یورو در این هفته سقوط کردند که منجر به عدم اطمینان سیاسی و ترس از پارلمان تحت سلطه جناح راست شد.

دلیل آشفتگی بازار، پیشروی حزب رالی ملی به رهبری مارین لوپن بدبین به اروپا در نظرسنجی‌ها و اتحاد جدید تشکیل شده توسط احزاب چپ در فرانسه است.

رویترز گزارش داد که سهام فرانسه ضربه محکمی خورده است، زیرا شاخص CAC ۴۰ سهام پیشرو در این هفته شاهد افت ۶ درصدی بود که بیشترین کاهش هفتگی خود را در بیش از دو سال گذشته به ثبت رساند.

تام اوهارا، مدیر پورتفولیوی در Janus Henderson Investors، به آژانس گفت که سهام شرکت‌های متوسط، که بیشتر در معرض اقتصاد ملی هستند، ۹ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش از مارس ۲۰۲۰ در طول آشفتگی همه‌گیری است.

رویترز گفت که بانک‌ها به ویژه تحت تأثیر قرار گرفته اند، زیرا بانک‌های BNP Paribas، Credit Agricole و Société Générale همگی شاهد کاهش بیش از ۱۰ درصدی در این هفته بودند.

بر اساس داده‌های گزارش شده توسط رویترز از LSEG Research، مجموع از دست دادن ارزش بازار این بانک‌ها به حدود ۱۹ میلیارد دلار می‌رسد.

کد خبر: ۲۹۱٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha