۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
باقری بر ضرورت اقدام مشترک کشورهای اسلامی جهت توقف جنگ غزه تاکید کرد
در تماس تلفنی با سرپرست وزارت خارجه افغانستان؛

باقری بر ضرورت اقدام مشترک کشورهای اسلامی جهت توقف جنگ غزه تاکید کرد

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان بر ضرورت اقدام مشترک کشورهای اسلامی در فشار بر این رژیم برای توقف جنایاتش علیه فلسطینیان به ویژه در قالب سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.

به گزارش بازار، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در تماسی تلفنی امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان درباره همکاری‌های دوجانبه و آخرین وضعیت جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه گفتگو کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران در کمک به افغانستان برای گذر از چالش ها و پیشرفت هر چه بیشتر این کشور، بر آمادگی ایران برای همکاری با افغانستان در زمینه های مختلف و تداوم کمک به مردم افغانستان تاکید کرد.

باقری همچنین با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ابتکار حقوقی آفریقای جنوبی در شکایت از این رژیم نزد دادگاه لاهه و اقدام شماری از کشورهای جهان از جمله کشورهای آمریکای لاتین در قطع رابطه دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، بر ضرورت اقدام مشترک کشورهای اسلامی در فشار بر این رژیم برای توقف جنایاتش علیه فلسطینیان به ویژه در قالب سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این تماس تلفنی با تبریک متقابل عید سعید قربان، به روابط خوب میان ایران و افغانستان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دوجانبه بین تهران و کابل در زمینه های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

کد خبر: ۲۹۱٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha