۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
وجه خرید برق از بورس برای شرکت‌های توزیع همچنان واریز می‌شود

وجه خرید برق از بورس برای شرکت‌های توزیع همچنان واریز می‌شود

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه با استقبال نیروگاه‌ها و مشارکت شرکت های توزیع نیروی برق کشور، تالار معاملات برق بورس انرژی روز یکشنبه ٢٧ خرداد ۱۴۰۳ شاهد ثبت نصاب جدیدی از معاملات بود.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی افزود: بازیگران بازار برق امروز شاهد مبادله بیش از ٢٣٨ میلیارد تومان برق در بورس انرژی بودند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار بورس انرژی بیشترین حجم معامله امروز مربوط به بار پایه ماهانه تیر به ارزش بیش از ١٧٠ میلیارد تومان بود. در معاملات امروز حداکثر قیمت ثبت شده در بازار برابر با ١٣٥٦ ریال مربوط به پیک بار تیر ماه بود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت سال جاری و با شروع فرآیند اصلاح روابط مالی در صنعت برق کشور تاکنون بیش از ٢٩ میلیارد کیلووات ساعت برق به ارزش بیش از ٣٥٨٠ میلیارد تومان در بورس انرژی معامله شده است، ابراز امیدواری کرد: در نمادهای مرداد و شهریور شاهد معاملات بیشتری باشیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه از ابتدای شروع جریان مالی صنعت برق در اردیبهشت ماه، حساب خرید برق شرکت های توزیع نیروی برق ٣ هزار میلیارد تومان شارژ شده است، ادامه داد: تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت های توزیع برای خرید از بورس همچنان از اولویت های اساسی شرکت توانیر است.

وی گفت: براساس بررسی کارشناسان نزدیکی به روزهای پایانی معاملات بار تیر ماه، ورود نیروگاه های جدید به معاملات برق در بورس و همچنین افزایش شرکت های کارگزاری فعال در بازار برق منجر به اعتماد هر چه بیشتر بازیگران به این بازار و افزایش معاملات برق در آن شده است.

کد خبر: ۲۹۱٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha