۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
تخریب ابنیه شهرتاریخی استرآباد| بی برنامگی در بافت مشهود است
مسئول انجمن مهندسان شهرساز گلستان انتقاد کرد؛

تخریب ابنیه شهرتاریخی استرآباد| بی برنامگی در بافت مشهود است

گرگان- مسئول انجمن مهندسان شهر ساز گلستان گفت: امروز ابنیه در حال تخریب است و تا زمانی که شناخت نداشته باشیم و به برنامه واحد نرسیم نمی توانیم در بافت تاریخی گرگان به نتیجه برسیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سیامک دربیکی ظهر شنبه در نخستین جلسه کمیسیون احداث اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در سال ۱۴۰۳ که بصورت مشترک با کمیسیون گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: نوسازی و موضوعات مترتب برآن و مرمت دو موضوع کلی در بافت تاریخی گرگان است که هر دو در موضوع اصلی تجدید حیات می گنجد.

مسئول انجمن مهندسان شهر ساز گلستان افزود: بافت تاریخی گرگان واجد تمام ارزش هایی است که در معماری ایرانی و اسلامی وجود دارد اما چقدر درباره آن گفتگو کردیم؟ اکنون در مبانی شناخت بافت تاریخی لنگ می زنیم، هم نظر نشده، به برنامه مشخص نرسیدیم و شناختی در این مورد نداریم.

وی معتقد است اگر یزد ثبت جهانی شد همه دستگاه ها و کنشکرها در کنار هم این اتفاق را رقم زدند و امروز به دنبال جذب کمتر گردشگر هستند تا بافت تاریخی را حفظ و از آسیب به آن جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه هیچ برنامه مشهودی برای بافت تاریخی گرگان وجود ندارد، گفت: مگر در استان گلستان چند فرصت گردشگری برای ماندگاری گردشگر وجود دارد که بتوانیم مسافر و گردشگر را نگه داریم؟

دربیکی افزود: دیوار و بافت تاریخی گرگان دو جاذبه مهمی است که نمونه آن را در کشور نداریم.

وی با بیان اینکه سرانه های فضای سبز در بافت تاریخی گرگان مسئله دارد، گفت: گره بافت تاریخی باید حل شود، امروز ابنیه در حال تخریب است و ما نمی توانیم به مردم و سرمایه گذار ایراد بگیریم زیرا وظیفه خود را در دستگاه اجرایی به درستی انجام نداده ایم و هم افزایی نداریم.

دربیکی معتقد است؛ تمام عناصری که اصفهان را اصفهان کرده و کاشان را کاشان؛ در بافت تاریخی گرگان وجود دارد.

مسئول انجمن مهندسان شهر ساز گلستان تاکید کرد: تا زمانی که شناخت نداشته باشیم و به برنامه واحد نرسیم نمی توانیم در بافت تاریخی گرگان به نتیجه برسیم.

کد خبر: ۲۹۱٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha