۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
در موضوعات بافت تاریخی گرگان کوتاهی نکردم| بیشتر سفرهایم به تهران برای جذب سرمایه گذار است
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان:

در موضوعات بافت تاریخی گرگان کوتاهی نکردم| بیشتر سفرهایم به تهران برای جذب سرمایه گذار است

گرگان- مدیر کل میراث فرهنگی گلستان گفت: آنچه در بافت تاریخی گرگان در حیطه وظایف بنده بوده انجام داده ام و در این مورد کوتاهی نکرده ام.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد جواد ساوری ظهر شنبه در نخستین جلسه کمیسیون احداث اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در سال ۱۴۰۳ که بصورت مشترک با کمیسیون گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در بافت تاریخی گرگان در حیطه وظایف بنده بوده انجام داده ام و در این مورد کوتاهی نکرده ام.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: بارها در کمیسیون گردشگری شورای شهر حاضر شدم اما متاسفانه در رابطه با موضوعات مرتبط با بافت، علی رغم تخصیص اعتبار اما در اجرا بسیار ضعیف عمل شده است.

وی گفت: از زمانی که برای تصدی مدیر کلی میراث فرهنگی گلستان توسط استاندار معرفی شدم تا زمانی که حکم خود را دریافت کردم هفت ماه به طول انجامید که طی این مدت توانستم در حوزه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری درباره بسیاری از مسائل اطلاعات کسب کنم.

وی با بیان اینکه به خروس جنگجو در بین مدیران استانی تبدیل شده ام، گفت: با بسیاری از تقاضاها برای ایجاد مجموعه اقامتی پذیرایی در بافت مخالفت کردیم و اینکه می گویند احیای بافت تاریخی گرگان بدون برنامه است، درست نیست.

ساوری بیان کرد: بنده معتقد هستم افرادی که ساکن بافت تاریخی هستند باید از خدمات شهری مانند نانوایی، درمانگاه و غیره برخوردار باشند.

علیه مسببان تخریب در بافت شکایت کرده ایم

ساوری با بیان اینکه در برند سازی بافت تاریخی کم کاری نکرده ام، گفت: تلاش می کنم هر مقام کشوری که به استان می آید را با فضای بافت تاریخی گرگان آشنا کنم.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان افزود: یک سرمایه گذار جوان آمادگی کامل خود را برای سرمایه گذاری در بافت تاریخی گرگان با نظر و برنامه ای که بنده اعلام کرده ام، اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی دعوت کردم که در بافت حضور داشته باشند و حتی می توان فضایی در بافت تاریخی به اتاق بازرگانی اختصاص داد که جلسات کمیسیون مرتبط را در آن محیط برگزار کنند.

وی تصریح کرد: قرار بر این بود تا خیابان امام خمینی گرگان به پیاده راه تبدیل شود و این طرح به تصویب نیز رسیده است اما دلیل عدم اجرای این طرح مشخص نیست.

ساوری گفت: یکی از اصلی ترین دلایل حضور بنده در پایتخت جذب سرمایه گذار است.

وی در رابطه با تخریب هایی که در بافت تاریخی انجام شده نیز گفت: اداره کل میراث فرهنگی علیه مسببان این تخریب ها شکایت کرده و در حال پیگیری این موضوع است.

کد خبر: ۲۹۱٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha