۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
سهام جزیی دولت در ایران خودرو و سایپا واگذار می‌شود
وزارت اقتصاد:

سهام جزیی دولت در ایران خودرو و سایپا واگذار می‌شود

سهام جزیی دولت در بخش‌های مختلف با دستور رییس جمهور شهید در آخرین نشست شورای اصل ۴۴، امسال باید واگذار شود و دولت در این مسیر حرکت می‌کند.

به گزارش بازار، وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره واگذاری خودروسازان در گزارشی اعلام کرد: واگذاری سهام دولت در خودروسازان، پیچیدگی‌هایی داشته است و در دولت‌های گذشته نیز وجود این پیچیدگی‌ها و در عین حال فقدان عزم لازم مانع از به نتیجه رسیدن آن شده است.

گره گشایی از این موضوع پیچیده در دولت سیزدهم با دستور رئیس جمهور شهید با جدیت دنبال شد و در چند نشست هم اندیشی با خبرگان و فعالان صنعت خودرو تلاش شد تا بهترین راهکار برای واگذاری مدیریت دولتی شرکت‌های خودروسازی یافته شود.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در دوره فعالیت وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت، توافقی در رابطه با مسیر واگذاری شرکت‌های خودروسازی با سازمان خصوصی سازی و وزارت صمت انجام داد که اجرای بخشی از آن شروع شد، اما به دلیل تغییراتی که در وزارت صمت اتفاق افتاد، این کار متوقف شد؛ پس از تغییرات در وزارت صمت، همچنان این موضوع از محورهای مشترک همکاری بین دو وزارتخانه بود.

در آخرین جلسه شورای اصل ۴۴ قانون اساسی که با حضور رئیس جمهور شهید برگزار شد، بر اجرای فرامین رهبری در خصوص واگذاری سهام دولت در بخش‌هایی که سهام جزئی دارد، تاکید و دستوراتی به مسؤولان مربوطه در دولت داده شد.

از جمله این موارد سهام ایران خودرو و سایپا است که سهام دولت در آنها سهام جزئی است نه بلوک مدیریتی؛ بنابراین دولت با شتاب و جدیت بیشتری این موضوع را دنبال می‌کند.

کد خبر: ۲۹۱٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • غلام رضا عبدالهی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      0 0
      واقعا هرکی این طرح داده خداپدرشو بیامرزه