۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
ارزش گذاری توکن صرافی ککس دات آی او
تحلیل مختصر توکن cex.io

ارزش گذاری توکن صرافی ککس دات آی او

ارز دیجیتال ککس پی، توکن بومی بازی کلیکی و صرافی قدیمی CEX.Io میباشد که در این مقاله آن را برای رویداد پس از لیستینگ و برای اولین بار در فضای تحلیل اقتصاد دیجیتال، ارزش گذاری کرده ایم!

هادی بهرامی؛ بازار: ارز دیجیتال ککس پی متعلق به صرافی ککس دات آی او و تحت حمایت و اداره تیم این صرافی کوچک و پر پتانسیل بازار میباشد که همین مورد به اعتماد ما می افزاید. اکسچنج ککس دات آی او به مبلغ ۵ میلیون و ۳۰۹ هزار دلار در زمان نگارش این مقاله حجم معاملات دارد که از ۴۵۲ رمزارز مختلف جهت معامله کاربران، پشتیبانی میکند و البته باید خاطر نشان کرد که بیشترین ارزش معاملات را تتر با ۲ میلیون دلار، اتریوم با ۶۷۰ هزار دلار و بیت کوین با ۵۰۰ هزار دلار در جایگاه پر حجم ترین ها در این صرافی معامله میشود.

با توجه به این که این توکن متعلق به صرافی قدیمی ککس دات آی او با ۱۱ سال سابقه فعالیت در انگلستان میباشد، تیک های آبی و حتی طلایی به تلگرام، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی این پروژه خورده است. از طرفی مقدار سکه هایی که در بازی این رمزارز با کلیک کردن به دست می آورید بسیار کمتر از سایر بازی های مثل همستر، نات کوین و تپ سوآپ است. در واقع میتوان فرض را بر این مبنا گذاشت که هر ۱۰۰ سکه ککس دات آی او در بازی معادل ۱۰ هزار سکه تپ سوآپ است و همین مورد به فیلتر های بررسی ما کمک میکند و دید مثبتی به آینده این توکن خواهیم داشت.

بازی ککس دات آی او در حال حاضر و زمان نگارش این مقاله، ۱۲ میلیون نفر کاربر دارد که ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از آن ها به اصطلاح سرجوخه هستند که فعالیت بیش از اندازه دارند و با زیر مجموعه گیری از طریق کد دعوت به جمع آوری راحت تر سکه ها پرداخته اند. اگر بخواهیم واقع بینانه تر به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که صرافی ککس دات آی او در مقایسه با سایر صرافی ها سابقه فعالیت بیشتری دارد؛ اما بسیار ضعیف عمل کرده است و از لحاظ ارزش معاملات، دارایی ها و ارائه خدمات رتبه پایین تری دارد ولی با یک اقدام هوشمندانه توانست کاربران زیادی را به شبکه های اجتماعی خود جلب کند که در نهایت منجر به جذب مشتری برای صرافی خواهد شد. راه اندازی این بازی ممکن است برای تیم توسعه دهنده و صرافی مقداری هزینه بر باشد ولی بازدهی بسیار بیشتری در آینده خواهد داشت.


ارزش گذاری توکن CEXP
ما طی بررسی های جدیدی که داشتیم، صرافی ککس دات آی او را با صرافی های هم رده و کوچک مقایسه کردیم که بنظر میرسد این صرافی نسبت به سایر رقبا حجم معاملات کمتری دارد ولی لیکوییدیتی، رتبه و میزان بازدید بیشتری را به ثبت رسانده است. اگر بخواهیم از مدل نسبت حجم معاملات به ارزش بازار صرافی برای ارزش گذاری توکن ان پس از لیستینگ استفاده کنیم، ارزش ذاتی بازار را ۱۰ میلیون دلار و توکن ککس پی را در حالت عادی و حداقل ۰.۰۰۰۱ دلار برآورد میکنیم. اگر بخواهیم حالت خوش بینانه ای برای قیمت توکن ککس پی متصور باشیم، با استفاده از مدل حجم معاملات صرافی به ارزش بازار رقیق شده (FDMC)، حجم دارایی های نقد شونده به ارزش بازار و تعداد توکن ماین شده توسط کاربران، ارزش ذاتی بازار را ۲۰ میلیون دلار و به ازای هر توکن ۰.۰۰۰۲ دلار برآورد میکنیم.

کد خبر: ۲۹۱٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha