۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
یارانه به کمک خودروسازان چین آمد| کاهش یک چهارمی واردات خودرو از چین

یارانه به کمک خودروسازان چین آمد| کاهش یک چهارمی واردات خودرو از چین

یارانه‌ها و کاهش قیمت باعث بهبود فروش خودرو در چین در ماه مه شد.

به گزارش بازار، فروش خودرو در چین در ماه مه نسبت به ماه‌های قبل بهبود یافت که بخشی از آن به لطف یارانه‌های دولتی بود. انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد، خرده فروشی خودروهای سواری ۱.۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به ۱.۷ میلیون دستگاه در ماه مه رسید، اما نسبت به آوریل ۱۱ درصد رشد کرد.

نتایج ماه مه نسبت به فروش آوریل که ۵.۷ درصد نسبت به سال قبل و ۹.۴ درصد نسبت به ماه مارس کاهش یافته بود، به طور قابل‌توجهی بهبود یافته است.

یارانه‌های دولتی برای جایگزینی خودروهای قدیمی با خودروهای جدید که در پایان آوریل معرفی شد، تقاضای قابل‌توجهی از مصرف‌کنندگان را برانگیخت. خریداران خودرو اکنون می توانند یارانه ۷۰۰۰ یوان برای به روز رسانی خودروهای سوختی خود یا ۱۰ هزار یوان برای خرید خودروهای انرژی نو دریافت کنند.

جنگ قیمتی شدید بازار خودرو را در سال ۲۰۲۴ فرا گرفته است و با کاهش تقاضا برای وسایل نقلیه باتری‌دار شد که باعث افزایش رقابت می‌شود، سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی در حال تخفیف و سرعت بخشیدن به عرضه مدل‌های جدید هستند. بی‌وای‌دی با کاهش قیمت بسیاری از مدل‌های محبوب در ماه فوریه جنگ قیمت‌ها را تشدید کرد که باعث شد سایرین نیز از آن پیروی کنند.

تعداد مدل‌ها برای کاهش قیمت از فوریه تا پایان آوریل، تقریباً با کل سال ۲۰۲۳ مطابقت داشت. برخی از مدل‌های محبوب، کاهش قیمت تقریباً ۲۰ درصدی را داشتند که باعث شد بسیاری از مصرف‌کنندگان در انتظار تخفیف‌های بیشتر، خرید خود را به تاخیر بیاندازند.

فروش کلی خودروهای سواری در ماه مه سالانه کاهش یافته است که به دلیل کاهش فروش خودروهای سوختی است. کاهش مداوم در فروش خودروهای سوختی مانع از بهبود کلی بازار خودرو شده است.

چین در ماه مه ۳۷۸ هزار خودرو صادر کرد که ۲۳ درصد در سال افزایش داشت اما کمتر از رکورد ثبت شده در آوریل بود. صادرات خودروهای با انرژی نو در ماه می در مقایسه با سال گذشته چهار درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش بیزینس، اتحادیه اروپا از ماه آینده تعرفه های بیشتری را بر خودروهای برقی از چین اعمال خواهد کرد. موریتز شولاریک، رئیس موسسه اقتصاد جهانی در شهر کیل آلمان گفت تعرفه‌ها احتمالاً واردات از چین را یک چهارم کاهش می‌دهد.

کد خبر: ۲۹۱٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha