۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
۶ سد مهم کشور ۱۰۰ درصد پُر شد

۶ سد مهم کشور ۱۰۰ درصد پُر شد

میزان پرشدگی ۶ سد مهم و بزرگ کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ خرداد ماه با توجه به رشد بارش‌های بهاری ۱۰۰ درصد شده‌است.

به گزارش بازار، بارش‌های خوب اوایل خردادماه و نیز ذوب شدن برف در برخی نقاط کشور سبب رشد میزان پرشدگی سدهای کشور شده است.

بر اساس آخرین آماری که از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران منتشر شده، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۹ خردادماه امسال پرشدگی ۶ سد به ۱۰۰ درصد رسیده‌است.

سد دز در استان خوزستان با داشتن ۲ میلیارد و ۶۳۸ میلیون مترمکعب آب از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ خردادماه به ۱۰۰ درصد پرشدگی رسید.

سد ارس در استان آذربایجان شرقی هم با داشتن یک میلیارد و ۲۵۸ میلیون مترمکعب آب با ۴۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ۱۰۰ درصد پرشدگی رسید.

سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد هم با داشتن ۵۴۵ میلیون مترمکعب ۱۰۰ درصد پرشدگی دارد.

سد قشلاق استان کردستان هم که از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ خرداد ۲۱۵ میلیون مترمکعب آب داشته با ۲۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ۱۰۰ درصد پرشدگی رسید.

سد خیرآباد در استان سیستان و بلوچستان هم با داشتن ۲۸ میلیون مترمکعب آب و رشد ۶۱ درصدی نسبت به سال آبی گذشته به ۱۰۰ درصد پرشدگی رسیده است.

همچنین سد ایلام استان ایلام نیز با داشتن ۶۴ میلیون مترمکعب آب با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته آبی از درصد پرشدگی ۱۰۰ درصدی برخوردار شده است.

در مجمع کل سدهای مهم و بزرگ کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ خردادماه امسال دارای ۶۷ درصد پرشدگی بودند.

کد خبر: ۲۹۱٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha