۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
صادرات ۴۰ هزار تن تخم مرغ از ابتدای سال به بازارهای هدف
رئیس اتحادیه مرغداران میهن:

صادرات ۴۰ هزار تن تخم مرغ از ابتدای سال به بازارهای هدف

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۴۰ هزار تن تخم مرغ به عراق، افغانستان، قطر، امارات و ترکمنستان صادر شده است.

به گزارش بازار، حمیدرضا کاشانی، گفت: بنابر آمار تاکنون ۳ هزارتن تخم مرغ با قیمت ۵۲ هزارتومان در راستای تداوم و پایداری تولید و جلوگیری از حذف گله‌ها از مرغداران خرید تضمینی شده است.

به گفته او، علی رغم درخواست‌های مکرر از پشتیبانی امور دام، اما وزارت جهاد در بحث ذخیره سازی و خرید تضمینی هیچ گونه حمایت و اقدامی نکرده است.

کاشانی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید و درخواست‌های مکرر اصلاح قیمت، تخم مرغ تنها کالایی است که قیمت آن از ۲ سال پیش تاکنون تغییری نداشته است. براین اساس طی نامه‌های مکرر هشدار داده ایم که با استمرار این بی توجهی ها، نگران تولید در نیمه دوم سال هستیم.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت صادرات به روسیه افزود: بنابر آمار تاکنون یک ماشین حاوی ۲۵ تن تخم مرغ به روسیه صادر شده است و به رغم سرمایه گذاری‌های سنگینی که تجار ایرانی انجام دادند، اما موانع دولتی رفع نشده و در این خصوص اقدام موثری صورت نگرفته است.

او افزود: با رفع مسائل بهداشتی با روسیه پتانسیل صادرات ۳۰ تا ۴۰ هزارتن تخم مرغ در سال وجود دارد و اکنون تجار ۲ کشور علاقه‌مند به این مراوده هستند. از این رو قرار است هفته آینده دامپزشکی هیئتی را برای رفع مشکل به روسیه اعزام کند چراکه روسیه بین کشورهای صادرکننده تبعیض قائل شده است.

کاشانی گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۴۰ هزارتن تخم مرغ به عراق، افغانستان، قطر، امارات و ترکمنستان صادر شده است.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha