۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
رشد اقتصادی ۳.۹ درصدی بخش کشاورزی یزد I اشتغال بخشی ۰.۴ درصد رشد کرد
رئیس جهاد کشاورزی یزد:

رشد اقتصادی ۳.۹ درصدی بخش کشاورزی یزد I اشتغال بخشی ۰.۴ درصد رشد کرد

یزد - رئیس جهاد کشاورزی یزد از رشد اقتصادی ۳.۹ درصدی بخش کشاورزی و افزایش ۰.۴ درصدی رشد اشتغال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار محمدعلی حاتمی زاده ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران کاهش ۴۳ درصدی نرختورم کالاهای گروه خوراکی استان در مقایسه با ابتدای سال گذشته را متذکر شد.

وی دستیبابی به دانش تولید بذر هیبرید سبزی و صیفی و تولید هزار و ۱۰۰ لاین خالص ژنتیکی از تیپ های محصولات مختلف خیار، فلفل و گوجه فرنگی را اعلام کرد و افزود: تولید سالانه ۱۲ میلیون اصله نهال پسته و دستیابی به نام اول کشوری در زمینه تولید نهال گواهی شده بسته را از دستاوردهای مهم استان برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد از اجرای طرح هوشمندسازی چرا شتر در مراتع استان و رصد برخط گله های شتر با سامانه سار بان یار برای اولین بار در کشور در استان یزد خبر داد و از دستیابی به دانش فنی تولید شتر گواهی شده مبتنی بر ارزیابی فنوتیپی و انتخاب ژنومی به عنوان دستاورد برتر کشور در بخش کشاورزی یاد کرد.

وی از دیگر دستاوردها به ایجاد ۱۲۰۰ هکتار مرتع است کاشت مبتنی بر گونه های شور زیست با پرورش همزمان شتر توسط بخش خصوصی اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: از دستاوردهای مهم سازمان میتوان اتمام مداخلات اراضی کشاورزی و کسبر مقام اول کشوری در این زمینه با اجرای مقررات رفع تداخلات اراضی که زمینه صدور رای قطعی ۸ هزار هکتار از اراضی اختلافی به نفع مردم فراهم و از تشکیل ۱۶ هزار پرونده جدید در محاکم قضایی جلوگیری کرد.

حاتمی زاده از افرایش ۵ برابری خرید تضمینی گندم نسبت به شروع فعالیت دولت خبر داد.

جایگاه یزد در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد جایگاه استان در پرورش اسب، پرورش بلدرچین، کبک، تولید روناس، بز سانن و تیلاپیا در جایگاه نخست کشور اعلام کرد و افزود: استان یزد از نظر تولیدات محصولات گلخانه ای در جایگاه دوم و از نظر تولید پسته ، زرد آلو، قیسی و پرورش شتر در جایگاه سوم، تولید انار جایگاه چهارم، زعفران جایگاه هفتم و خرما جایگاه هشتم قرار دارد.

حاتمی زاده مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان یزد را ۱۸ مصوبه با اعتبار ۷۴۴ میلیارد تومان اعلام کرد که ۴۰۲.۲ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

وی مصوبات دور دوم را شش مصوبه با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار اعلام کرد که ۱۰.۰۲ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد همچنین به انعقاد ۴ تفاهم نامه جهت اجرای ۸ پروژه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با اعتبار ۹۶۰ میلیارد تومان اشاره کرد .

کد خبر: ۲۹۱٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
      0 0
      ایجاد اشتغال برای اتباع
    • ولی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
      0 0
      فقط اشتݝال برای افݝانی