۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
افزایش ۲۰۰ هزار هکتاری مبارزه علیه آفت سن گندم

افزایش ۲۰۰ هزار هکتاری مبارزه علیه آفت سن گندم

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: تاکنون در سطح ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه آفت سن گندم صورت گرفته است.

به گزارش بازار، سعید معین، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون در سطح ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه آفت سن گندم در ۲۸ استان کشور صورت گرفته که ۲ میلیون هکتار مربوط به سن مادر و ۸۰۰ هزار هکتار پوره است. گفتنی است که سطح مبارزه تا این لحظه نسبت به مجموع سال قبل ۲۰۰ هزار هکتار افزایش داشته است.

او با بیان اینکه مبارزه علیه پوره سن دهه اول تیرماه به پایان می‌رسد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه آفت سن به ۳ میلیون و ۲۰۰ تا ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار برسد.

معین با بیان اینکه سال گذشته مجموع سطح مبارزه علیه آفت سن در سطح ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار بوده است، گفت: مبارزه در استان‌های هرمزگان و یزد به پایان رسیده و اکنون در ۲۸ استان کشور در حال انجام است.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات سن زدگی سال گذشته گندم را ۸ دهم درصد اعلام کرد و افزود: امسال با تلاش‌های صورت گرفته بدنبال آن هستیم که سن زدگی را به ۵ دهم درصد برسانیم.

او گفت: با توجه به فصل گرما به کشاورزان توصیه می‌شود که حداکثر ۲۴ ساعت پس از توصیه کارشناسان نسبت به سم پاشی اقدام کنند، در غیراین صورت سن زدگی ناشی از شرایط جوی قطعی خواهد بود.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha