۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
بخش نامه های آنی خسارت زیادی برای بازرگانان به وجود می آورد
نایب رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی گلستان:

بخش نامه های آنی خسارت زیادی برای بازرگانان به وجود می آورد

گرگان- قره باش، نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی گلستان گفت: صدور بخش نامه های آنی و بدون پشتوانه یکی از مشکلات بازرگانان است و برخی مواقع باعث ضرر و زیان برای تجار می شود.

رحمان قره باش در حاشیه هفتمین نشست دبیرخانه مشترک انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی سراسر کشور که در هتل جهانگردی گرگان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هفتمین نشست انجمن سراسری کشور در گلستان برگزار شد که در این نشست مقرر شد هر دو ماه یک بار این نشست به میزبانی یکی از استان ها برگزار شود.

نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی گلستان افزود: در این جلسه ابتدا با نشستی که با روسای های انجمن ها داشتیم، مشکلات را احصا و پس از آن در جلسه ای که با مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، چالش ها و موانعی پیش روی انجمن ها در امور ترانزیت مطرح و راه کارهایی ارائه شد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه ناترازی عوارضی دریافتی کشور ترکمنستان از ناوگان های ایران است که این امر باعث می شود قدرت رقابت از ناوگان های ایران از بین رود و تجار و بازرگانان برای حمل کالا های خود به ترانشیپ روی بیاورند.

قره باش با بیان اینکه ما علاقمند هستیم صادرات کالا به صورت حمل مستقیم و یکسره انجام شود، خاطرنشان کرد: برخی بارها چیدمان خاصی دارد لذا تخلیه بار گیری ضربه زیادی به برخی کالاهای صادراتی وارد می کند ما به این خاطر علاقمند به ترانشیپ نیستیم.

نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی گلستان صدور بخش نامه های آنی و بدون پشتوانه را یکی دیگر از مشکلات اصلی بازرگانان برشمرد و گفت: برخی مواقع دیده می شود که بار در گمرگ رفته اما به علت ممنوعیت، مانع خروج بار می شوند و چالش هایی از این قبیل باعث ضررهای زیادی به تجار می شود.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد برای جلوگیری از این نوع ناهماهنگی ها، پیگیری مشکلات انجمن ها، صادرات و ترانزیت دبیر خانه انجمن های سراسر کشور در تهران تاسیس شود.

کد خبر: ۲۹۰٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha