۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
خرید گندم کشور از مرز ۴ میلیون تن گذشت| این میزان خرید از مدت مشابه سال گذشته سبقت گرفت
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

خرید گندم کشور از مرز ۴ میلیون تن گذشت| این میزان خرید از مدت مشابه سال گذشته سبقت گرفت

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اعلام این که خرید تضمینی گندم در ۲۱ استان کشور از مرز ۴ میلیون تن عبور کرد، گفت: برای نخستین بار در سال جاری، میزان خرید گندم از مدت زمان مشابه سال گذشته سبقت گرفت.

به گزارش بازار، سید سعید راد با اعلام خریداری ۴ میلیون و ۶ هزار تن گندم تا ساعت ۷ صبح امروز، افزود: در سال جاری، ۳۷ هزار تن گندم بیشتر از سال گذشته خریداری کرده‌ایم.

وی با اشاره به این که ارزش گندم‌های خریداری شده با قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا صبح امروز ۷۰ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: از این مبلغ تاکنون، ۳۰ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده و پرداخت مابقی مطالبات نیز در دست پیگیری و اقدام است.

راد با بیان این که فرایند خرید گندم در ۲۱ استان کشور آغاز شده و استان خوزستان با خرید یک میلیون و ۵۸۳ هزار تن گندم در کشور پیشتاز است، تصریح کرد: پس از استان خوزستان، به ترتیب استان‌های گلستان با خرید ۷۹۶ هزار تن، فارس با خرید ۳۸۸ هزار تن، ایلام با خرید ۲۷۴ هزار تن و کرمان با خرید ۲۲۵ هزار تن گندم در رتبه‌های دوم تا پنجم خرید این محصول در کشور قرار دارند.

وی با اعلام این که به ترتیب استان‌های گلستان با ۸۷ درصد، اصفهان با ۶۰ درصد و مازندران با ٣٠ درصد، بیشترین رشد خرید گندم را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۳ درصد مطالبات کشاورزان کشور پرداخت شده است که این میزان در ۶ استان به ۶۸ تا ۸۰ درصد می‌رسد.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha