۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
وضعیت اسفبار جاری در غزه نتیجه حکمرانی یک‌جانبه‌گرایی در جهان است
سرپرست وزارت امور خارجه:

وضعیت اسفبار جاری در غزه نتیجه حکمرانی یک‌جانبه‌گرایی در جهان است

دیدار با ماریس سانگیامپونگسا، وزیر امور خارجه تایلند در حاشیه نشست مشترک وزیران امور خارجه کشورهای عضو بریکس و کشورهای در حال توسعه آخرین برنامه علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در سفر به روسیه بود.

به گزارش بازار، سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید در پیشبرد برنامه‌های سیاست خارجی به خصوص در توسعه روابط با کشورهای آسیایی امتداد یابد.

باقری با اشاره به سفر کوتاه اما ثمربخش اخیرش به تایلند و دیدار با مقامات عالی این کشور، بر وجود ظرفیت‌های بسیار مناسب برای توسعه و ارتقای همکاری‌ها در عرصه اقتصادی و تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه وضعیت اسفبار جاری در غزه نتیجه حکمرانی یکجانبه گرایی در جهان است، تصریح کرد: کشورهایی مانند آمریکا که نه تنها اقدامی برای توقف این کشتار نمی کنند، ‌ بلکه برای ادامه نسل‌کشی در غزه تسلیحات پیشرفته در اختیار اشغالگران قرار می دهند، به معنای بن بست و ناتوانی یکجانبه گرایی از ارایه راه حل برای مسائل و معضلات جهانی است.

وی با اشاره به اینکه یکجانبه گرایی در مورد موضوعات مهم دنیا دچار عقبگرد و بن بست شده است، اظهار داشت: رویکرد چندجانبه گرایی تفکر نوین برای حل مسایل جهانی است.

ماریس سانگیامپونگسا، وزیر امور خارجه تایلند هم در این دیدار تاکید کرد ما درصدد تقویت روابط با ایران در ابعاد دوجانبه و چندجانبه از جمله در قالب بریکس هستیم.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha