۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
پهپادهای جستجو وارد چرخه امدادی می‌شود
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:

پهپادهای جستجو وارد چرخه امدادی می‌شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که به زودی واحد پهپادی این سازمان برای انجام عملیات‌های ارزیابی و جستجو آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش بازار، بابک محمودی با اشاره به برگزاری دوره امداد و نجات هوایی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان گلستان گفت: این دوره هم‌اکنون درحال بارگزاری است و دوره‌هایی همچون نحوه نجات با بالگرد در دریا، ساحل، جنگل و ... آموزش داده شده و تمرین می‌شود. همچنین در این دوره آموزشی ما آموزش نحوه به‌کارگیری پهپادهای جستجو را نیز داریم.

وی درباره فعالیت پهپادهای جستجو در جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به دستور رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان درباره استفاده از پهپادها برای انجام عملیات‌های امدادی ما تصمیم به استفاده از پهپادها گرفتیم. در حال حاضر نیز سه فروند پهپاد را در اختیار داریم و در حادثه سقوط بالگرد ریاست محترم جمهور نیز از این پهپادها استفاده کردیم، اما با توجه به اینکه پهپاد مذکور چند صد کیلومتر دورتر از محل حادثه بود، این پهپاد زمانی به محل رسید که موقعیت سقوط بالگرد شناسایی شده بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد:‌ ما به دنبال توسعه واحد پهپادی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هستیم و ان‌شاءالله تا قبل از پایان تابستان تعداد پهپادهای جستجو را به ۲۰ فروند افزایش خواهیم داد. پس از آن نیز در فاز بعدی هدف‌گذاری ما این است که که در هر استان دستکم یک پهپاد جستجو داشته باشیم.

محمودی درباره ویژگی این پهپادها نیز گفت: پهپادهای جستجوی جمعیت هلال احمر ساخت یک شرکت دانش‌بنیان در داخل کشور است و موتور، بدنه و بسیاری از اجزای آن هم تماما در داخل کشور تولید شده است. این پهپادها قابلیت پرواز در هر ارتفاع و شرایط آب و هوایی را دارد و مجهز به دوربین حرارتی است و در سیستم دوربین‌های آن از فناوری هوش مصنوعی بهره گرفته شده و حتی قابلیت تشخیص رنگ و چهره را نیز دارد.

وی گفت:‌ این پهپادها در هنگام وقوع حوادث نیز می‌توانند اقدامات مربوط به شناسایی و ارزیابی را انجام داده و پیش از پرواز بالگردها نسبت به شناسایی محیط اقدام کنند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مرکز پشتیبانی و تعمیرات این پهپادها نیز به زودی راه‌اندازی شده و توسعه پیدا خواهد کرد و واحدهای پهپادی در کنار تیم‌های سگ‌های زنده‌یاب، رادارها و ... تیم جستجو و نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha