۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
زمان‌بر شدن فرایند ثبت سفارش و تخصیص ارز مشکل عمده قطعه سازان است
مشاور وزیر صمت:

زمان‌بر شدن فرایند ثبت سفارش و تخصیص ارز مشکل عمده قطعه سازان است

سمنان- شکری، مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت کابینه سیزدهم گفت: زمان‌بر شدن فرایند ثبت سفارش و تخصیص ارز مشکل عمده قطعه سازان است که نسبت به آن اعتراض دارند.

حسین شکری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در حاشیه سفر به سمنان ضمن اشاره به برگزاری نشست با قطعه سازان استان سمنان در مجموعه صنعت معدن و تجارت و شهرک های صنعتی استان سمنان بیان کرد: در این نشست هفت مورد مشکلات صنعت قطعه سازی استان سمنان احصا شده است.

وی درباره مشکلات قطعه سازان استان سمنان که عمده مشکلات قطعه سازان کشور نیز است، افزود: از جمله این مشکلات می توان به زمان بر شدن فرایند ثبت سفارش و تخصیص ارز اشاره کرد.

مشاور وزیر صمت با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق کسانی که در زنجیره تامین قطعات خودرو فعال هستند با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، تاکید کرد: کمبود نقدینگی و محدود بودن اعتبارات استانی از دیگر مشکلات مطروحه توسط قطعه سازان است.

شکری با بیان اینکه قطعه سازان استان سمنان درخواست دارند که با توجه به تورم سالانه سقف تسهیلات استانی به آنها نیز افزایش پیدا کند، گفت: مطالبات معوق قطعه سازان از خودروسازان از دیگر مشکلات فعالان این صنعت است.

وی افزود: واردات خودروهای خارجی و ضرورت بها دادن به ساخت داخل و صرف ارز به مواد اولیه تولید و نه محصول نهایی از دیگر موضوعاتی است که قطعه سازان استان سمنان به آن اعتراض دارند.

مشاور وزیر صمت با اشاره به اینکه موضوع تسهیلات ارزی توسط قطعه سازان استان سمنان از دیگر موضوعات مطروحه از سوی فعالان این صنعت است، گفت: این افراد اعتقاد دارند که شرایط شان مشخص نیست و نمی دانند که باید با چه نرخی تسهیلات ارزی را پرداخت کنند.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha