۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
عملکرد ترانزیت سازمان بنادر پارسال ۴۵ و امسال ۴۰ درصد رشد یافت
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

عملکرد ترانزیت سازمان بنادر پارسال ۴۵ و امسال ۴۰ درصد رشد یافت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عملکرد سازمان بنادر در حوزه ترانزیت سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشت و این میزان در سال جاری ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش بازار، علی اکبر صفایی در بازدید از طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای دریایی و بندری ایجاد شده در دولت سیزدهم در بندر شهید رجایی اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های کلی توسعه دریامحور ابلاغیه مقام معظم رهبری، رییس جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به مباحث حمل‌ونقل دریایی داشت و بر اساس این سیاست‌ها و تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی سه بخش را در حوزه ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای و استانی برنامه‌ریزی کرد.

وی ادامه داد: در بخش بین‌المللی تلاش‌های رییس‌جمهور شهید که با کشورهای همسایه داشتند در حقیقت در حوزه تجارت دریا برد به ثمر رسید به گونه‌ای که عملکرد سازمان بنادر در حوزه ترانزیت سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشت و این میزان در سال جاری ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه تجارت دریابرد در حوزه بین‌المللی برخی بنادر شمالی تا ۱۳۰ درصد نیز افزایش داشته است و در حال حاضر تمامی شناورها در حال فعالیت هستند.

صفایی در ادامه به افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵۰ طرح با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و توضیح داد: برخی از این پروژه‌ها که تعدادی از آن‌ها بیش از ۴۰۰ پروژه با اعتبار ۱۴۸ همت را شامل می‌شود، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: آمارها و ارقام در حوزه توسعه دریا محور در بخش بین‌المللی بی‌نظیر است؛ به عنوان نمونه در بحث نوسازی تجهیزات بندری و دریایی تاکنون ۱۰۸ تجهیز بندری توسط سازمان بنادر و دریانوردی و توسط بخش‌های خصوصی در دولت سیزدهم نصب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۸ فروند تجهیزات دریایی در دست ساخت و بهره‌برداری است، ادامه داد: از این تعداد ۴۰ فروند در بنادر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

صفایی در خصوص ارتقا شاخص بنادر محلی نیز گفت: در راستای رونق اقتصادی در این بخش اقدامات زیادی انجام شده است، در استان‌های خوزستان، بنادر شمالی، سیستان و بلوچستان پروژه‌های ارزشمند زیادی در اختیار بنادر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در بحث توسعه گردشگری دریایی استان هرمزگان احداث بندر نخل ناخدا، توسعه بندر شهید حقانی و جزیره ابوموسی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم چه از نوع پروژه و حجم اعتبار آن‌ها در طول تاریخ بنادر کارهای بی‌نظیر انجام شده است، اضافه کرد: برای نخستین بار ساخت چهار کشتی در دریای خزر به عنوان یک کار راهبردی در حوزه دریا با بهره‌گیری از توانمندی داخلی شروع شده است.

کد خبر: ۲۹۰٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha