۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۲۹۷ دلار و ۷۷ سنت رسید.

به گزارش بازار، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه علیرغم بالا رفتن ارزش دلار در محدوده ۲۲۹۵ دلار قرار دارد. قیمت طلا در روز جمعه با کاهش احتمال پایین آمدن زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو و همچنین خبر توقف خرید توسط بانک مرکزی چین در ماه مه پس از ۱۸ ماه، به پایین‌ترین رقم طی یک ماه گذشته رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۲۹۷ دلار و ۷۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۵۵ درصدی به ۲۳۱۲ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

اطلاعات اشتغال آمریکا در ماه مه بهتر از حد انتظار بوده، بدین ترتیب تاجران احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو را پایین آورده‌اند. طبق آمار وزارت کار آمریکا، لیست حقوق‌بگیران بخش غیر کشاورزی در این کشور ۲۷۲ هزار نفر در ماه مه افزایش یافته که بالاتر از ۱۶۵ هزار نفر ثبت شده در ماه آوریل بوده است. در این بین، نرخ بیکاری هم در ماه مه از ۳.۹ درصد در آوریل تا ۴ درصد افزایش یافته است.

این اطلاعات ارزش دلار را بالا برده و افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

بازارهای مالی حالا ۴۹ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره از ماه سپتامبر کاهش یابد. این رقم قبلاً برابر با ۶۸ درصد بود.

از طرف دیگر، بانک مرکزی چین که سال‌هاست یکی از بزرگترین خریداران طلاست، روند ۱۸ ماهه خرید این فلز گرانبها را در ماه مه متوقف کرد. قیمت طلا در ماه‌های آوریل و مه به بالاترین رقم رسیده بود. نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای طلا خرید این فلز گرانبها را تحت تاثیر قرار داده است.

چین ۷۲.۸۰ میلیون اونس طلا در پایان ماه مه خریداری کرده بود که تغییری نسبت به ماه آوریل نداشت. ارزش ذخایر طلای چین به ۱۷۰.۹۶ میلیارد دلار در انتهای ماه مه می‌رسید. این رقم در ماه آوریل برابر با ۱۶۷.۹۶ میلیارد دلار بود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۷۰ درصد افزایش به ۲۹ دلار و ۶۵ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۶ درصدی، ۹۷۲ دلار و ۲۴ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha