۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
خرید تضمینی گندم به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزارتن رسید
مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران:

خرید تضمینی گندم به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزارتن رسید

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: از ابتدای فصل برداشت ۳ میلیون و ۷۰۰هزارتن گندم به ارزش بیش از ۶۳ همت از گندمکاران خریداری شده است.

به گزارش بازار، علیقلی ایمانی، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزارتن گندم به ارزش بیش از ۶۳ همت از گندمکاران خریداری شده است.

او با بیان اینکه کمتر از ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، افزود: تاکنون ۳۰ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان از بهای وجه گندم پرداخت شده است که متاسفانه با گذشت بیش از ۲ ماه از آغاز فصل برداشت، روند پرداخت مطالبات مناسب نیست.

ایمانی ادامه داد: با توجه به آنکه کشاورزی کشور ما خرده مالکی و معیشتی است، از این رو همه کشاورزان تلاش می کنند که محصول را به موقع تحویل و مطالبات را بروز پرداخت کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه تاخیر در پرداخت مطالبات منصفانه نیست، افزود: با تاخیر در پرداخت بهای محصول، شیرینی خودکفایی گندم به کام کشاورزان تلخ می شود.

او روند تولید و خرید تضمینی گندم را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۱ میلیون تن برسد که با روند مناسب پرداخت پیش بینی می شود که در تامین گندم واحدهای خبازی و صنف و صنعت خودکفا شویم.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha