۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
۱۸۸ فروند تجهیزات دریایی در دست ساخت و بهره‌برداری است
مدیرعامل سازمان بنادر:

۱۸۸ فروند تجهیزات دریایی در دست ساخت و بهره‌برداری است

مدیرعامل سازمان بنادر گفت: درحال حاضر ۱۸۸ فروند تجهیزات دریایی در سطح کشور در دست ساخت و بهره‌برداری است که از این تعداد ۴۰ فروند در بنادر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش بازار، علی اکبر صفایی روز یکشنبه در بازدید از طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای دریایی و بندری ایجاد شده در دولت سیزدهم در بندر شهید رجایی اظهار کرد: براساس سیاست‌های کلی توسعه دریامحور ابلاغیه رهبرمعظم انقلاب، رییس جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به مباحث حمل‌ و نقل دریایی داشتند و براساس این سیاست‌ها و تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی سه بخش را در حوزه ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای و استانی برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم چه از نوع پروژه و حجم اعتبار آن‌ها در طول تاریخ بنادر کارهای بی‌نظیر انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش بین‌المللی تلاش‌های رییس‌جمهور شهید که با کشورهای همسایه داشتند در حقیقت در حوزه تجارت دریابرد به ثمر رسید؛ به گونه‌ای که عملکرد سازمان بنادر در حوزه ترانزیت سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشت و این میزان در سال‌جاری تاکنون ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: در حوزه تجارت دریابرد در حوزه بین‌المللی برخی بنادر شمالی تا ۱۳۰ درصد نیز افزایش داشته است و درحال حاضر تمامی شناورها درحال فعالیت هستند.

صفایی در ادامه به افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵۰ طرح با اعتبار ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اشاره و بیان کرد: برخی از این پروژه‌ها که تعدادی از آن‌ها بیش از ۴۰۰ پروژه با اعتبار ۱۴۸ همت را شامل می‌شود، دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

صفایی در خصوص ارتقای شاخص بنادر محلی نیز گفت: در راستای رونق اقتصادی در این بخش اقدامات زیادی انجام شده است، در استان‌های خوزستان، بنادر شمالی و سیستان و بلوچستان پروژه‌های ارزشمندی در اختیار بنادر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بحث توسعه گردشگری دریایی استان هرمزگان نیز احداث بندر نخل ناخدا، توسعه بندر شهید حقانی و جزیره بوموسی را در دستورکار داریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در دولت سیزدهم چه از نوع پروژه و حجم اعتبار آن‌ها در طول تاریخ بنادر کارهای بی‌نظیر انجام شده است، اضافه کرد: برای نخستین بار ساخت چهار کشتی در دریای خزر به عنوان یک کار راهبردی در حوزه دریا با بهره‌گیری از توانمندی داخلی آغاز شده است

کد خبر: ۲۹۰٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha