۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
بررسی هزینه‌ها سفر از مشهد به تهران

بررسی هزینه‌ها سفر از مشهد به تهران

سفر به پایتخت یکی از متداول‌ترین سفرها، از هر نقطه از کشور است.

سفر به پایتخت یکی از متداول‌ترین سفرها، از هر نقطه از کشور است. این شهر با وجود قطب سیاسی، اقتصادی، آموزشی، تجاری و تفریحی از قطب‌های اصلی مسافرتی و گردشگری در کشور یک شهر پر مسافر محسوب‌ می‌شود. سفر به تهران به هر دلیلی که باشد، بسته به روش سفر و اقامت و خورد و خوراک می‌تواند قیمت های مختلفی داشته باشد. در ادامه با بررسی انواع روش‌های سفر از مشهد به تهران و بررسی هزینه‌های سفر به پایتخت بهترین نوع سفر مناسب با بودجه شما را معرفی می‌کنیم.

روش های سفر به تهران از مشهد

بدون شک بیشترین هزینه برای سفر، مربوط به هزینه جا به جایی بین این دو شهر است. سفر به تهران از مشهد به سه روش هوایی، ریلی و جاده ای امکان پذیر است. در ادامه به بررسی این سه روش به صورت مجزا و هزینه هر کدام خواهیم پرداخت.

سفر به تهران با هواپیما

سفر به تهران با هواپیما از مشهد، بیشترین درخواست را دارد. به همین دلیل فروش بلیط هواپیما مشهد تهران نیز از جمله پرفروش ترین و پرترددترین مسیرهای پروازی کشور است. این روش سفر سریع‌ترین و در عین حال گران‌ترین نوع سفر است. امنیت سفر هوایی، بالاتر از سفر ریلی و جاده ای است و با نبود آلاینده‌ها پاک ترین نوع سفر است. بلیط هواپیما مشهد-تهران با توجه به تاریخ سفر متغیر است. در روزهای منتهی به تعطیلات و اعیاد مختلف و مراسمات مذهبی این خط هوایی شلوغ و بلیط هواپیما تهران هم نایاب می‌شود. در صورتی که می‌خواهید در این زمان به سفر بروید، بهتر است از ماه قبل اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید. قیمت بلیط هواپیما در روزهای خلوت سال بین بازه ۱میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و پانصد هزار تومان است و در روزهای شلوغی تا ۲ میلیون و پانصد هزار تومان هم می‌رسد. اگر بلیط لحظه آخری تهران را پیدا کنید، ممکن است با قیمتی معادل ۷۰۰ هزار تومان به سفر هوایی به مقصد تهران بروید.

بررسی هزینه‌ها سفر از مشهد به تهران

سفر به تهران با قطار

در مسیر مشهد- تهران، شرکت‌های رجا(شرکت راه آهن جمهوری اسلامی) و فدک فعالیت می‌کنند. در این مسیر بسته به نوع خدمات مورد نیاز، می‌توانید هزینه های مختلفی برای جا به جایی با قطار بپردازید. سفر با قطار پس از هواپیما، ایمن ترین نوع سفر به حساب می‌آید. این نوع سفر امروزه با رشد تکنولوژی ارتقا بیشتری یافته و سریع‌تر از اتوبوس، ممکن است شما را به مقصد برساند. قطار غدیر، قطار ماهان، قطار پردیس، قطار فدک، قطار نورالرضا، قطار ایران و قطار سیمرغ انواع قطارهای فعال در مسیر هستند. بسته به سریع السیر بودن و کوپه یا اتوبوسی و همچنین امکاناتی مانند: رستوران و اینترنت رایگان داخلی، قیمت این قطارها بین ۷۰۰ هزار تومان تا ۲۶۰ هزار تومان متفاوت است. زمان رسیدن این قطارها به مقصد نیز بین بازه زمانی ۱۰ الی ۱۵ ساعت است.

سفر به تهران با اتوبوس

این روش ارزان‌ترین و دردسترس ترین نوع سفر به تهران است. اگر بودجه محدودی برای خرید بلیط دارید و یا در پیدا کردن بلیط هواپیما و قطار ناکام ماندید، اتوبوس انتخاب آخر شما است. البته امنیت اتوبوس به اندازه دو روش دیگر بالا نیست، اما جاده مناسب مواصلاتی، بین تهران و مشهد امکان حوادث جاده‌ای را به حداقل می‌رساند. برای رفتن به تهران با اتوبوس دو راه دارید، یا بلیط معمولی با قیمت ۲۶۰ هزار تومان تهیه کنید و یا بلیط وی آی پی با قیمت ۴۰۰ هزار تومان تهیه کنید. در حالت وی آی پی تعداد صندلی اتوبوس کمتر بوده و صندلی‌ها امکان تخت شدن دارند و تحمل مسیر طولانی و ۱۳ ساعته را برایتان راحت‌تر می‌کند.

بررسی هزینه‌ها سفر از مشهد به تهران

سفر به تهران با ماشین شخصی

آزادانه‌ترین نوع سفر به تهران، سفر با ماشین شخصی است. در این نوع سفر شما می‌توانید هرجا که دلتان خواست توقف کرده و از مناظر دیدنی در مسیر لذت کافی را ببرید. هزینه سفر به تهران با ماشین شخصی بسته به نوع مسیر، نوع ماشین، ترافیک، تعداد سرنشینان، استفاده از کولر و سرعت حرکت متفاوت است. به همین علت نمی‌توان قیمت مشخصی برای این نوع سفر مشخص کرد. یکی دیگر از مزیت های استفاده از ماشین شخصی، عدم نیاز به وسایل حمل و نقل عمومی در تهران است. البته بهتر است بدانید که مناطق۶،۷،۱۱،۱۲ و بخش‌هایی از مناطق ۱۳، ۱۴، ۱۰، ۸، ۴مشمول طرح کنترل آلودگی می‌شود و دارای طرح زوج و فرد هستند.

هزینه اقامت در تهران

به علت وجود همه نوع مسافر از هر قشر خاص در تهران، هزینه اقامت در این شهر بسیار منعطف است. از هتل‌های ۵ ستاره گرفته تا پانسیون‌های خیلی معمولی، بسته به درجه اقامتگاه، میزان هزینه کم و زیاد می‌شود. اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که چقدر پول دارم؟ و مدت اقامت چند روز است؟ تا با بودجه بندی مناسب اقامت خود را در تهران قطعی کنید. بهتر است قبل از سفر اقدام به رزرو هتل و یا اقامتگاه کنید. از ۵۰۰ هزار تومان که هزینه یک شب اقامت در مهمانسرا است تا ۳۶ میلیون تومان که هزینه یک شب اقامت در هتل اسپیناس تهران است، نرخ قیمتی اقامت در تهران تفاوت دارد.

بررسی هزینه‌ها سفر از مشهد به تهران

خورد و خوراک در تهران

قیمت برخی خوراکی‌ها در کل کشور مانند: کنسروها و غذاهای فوری، یکسان است و برای صرفه جویی در خورد و خوراک، می‌توانید مقداری از این نوع غذاهای آماده با خود به تهران بروید. در صورتی که در هتل اقامت دارید، هزینه صبحانه از وعده های غذایی حذف می‌شود. هزینه خورد و خوراک بسته به نوع غذا و رستوران در تهران متفاوت است. حتی منطقه ای که در آن غذا میل می‌کنید هم روی قیمت غذا تاثیر گذار است. نرخ غذاهای ایرانی در رستوران های مجلل از ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان، غذای ایرانی در رستوران معمولی از ۱۲۰ هزار تومان تا ۶۵۰ هزار تومان و انواع فست فود بسته به نوع کافه یا رستوران بین ۵۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان، متغیر است.

هزینه تفریح و بازدید از اماکن تاریخی در تهران

هرچه به دنبال سفری اقتصادی باشید، باز هم نمی‌توان به دیدن جاذبه‌های تاریخی و یا تفریحات خاص تهران نرفت. مثلا نمی‌توان لذت بازارگردی در تجریش و سی تیر را از خود محروم کنید. هزینه تفریحات بسته به نوع تفریح متفاوت است و نرخ گسترده‌ای دارد. همچنین برای اطلاع از لیست اماکن تاریخی می‌توانید از قبل با مدیریت میراث تاریخی منطقه تماس بگیرید. اما به طور کلی، موزه‌ها و اماکن فرهنگی به سه درجه تقسیم می‌شوند که بر این اساس بهای ورودیه ها به این شرح است:

  • محوطه‌های جهانی و ملی : ۵۰۰۰ تومان برای ایرانی ها و ۵۰۰۰۰ تومان برای خارجی ها.
  • موزه‌های منطقه‌ای و استانی : ۴۰۰۰ تومان برای ایرانی ها و ۳۰۰۰۰ تومان برای خارجی ها.
  • موزه‌های محلی : ۳۰۰۰ تومان برای ایرانی ها ۲۰۰۰۰ تومان برای خارجی ها.

البته این نرخ‌ها در زمان تعطیلاتی مانند نوروز افزایش زیادی خواهند یافت.

کلام پایانی

برای سفر به تهران می‌توانید با هر بودجه‌ای، خود را به این کلان‌شهر زیبا برسانید. همچنین با استفاده از مترو تهران به همه نقاط این شهر دسترسی خواهید داشت و نگران ترافیک و هزینه بالای تاکسی اینترنتی نباشید. تجربه شما از سفر به تهران چه بوده است؟ شما چگونه هزینه سفر خود را برنامه ریزی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کد خبر: ۲۹۰٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha