۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
رونمایی از بسته حمایتی برای بخش صنعت در روز ملی صنعت و معدن
معاون وزیر صمت خبر داد:

رونمایی از بسته حمایتی برای بخش صنعت در روز ملی صنعت و معدن

معاون وزیر صمت از رونمایی بسته حمایتی تشویقی وزارت صمت برای بخش خصوصی در روز ملی صنعت و معدن خبر داد و گفت: این بسته در جنبه‌های مختلف مالی، ارزی، مجوزها، تسهیلات و رفع موانع تولید تهیه شده است.

بازار؛ گروه صنعت: فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز ۲۰ خرداد در نشست خبری بزرگداشت دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه ۲۷ سال از برگزاری روز صنعت می گذرد و امسال بیست و هشتمین سال برگزاری آن است گفت: دهه تولید و تجارت از یکم تا دهم تیر ادامه دارد و به روز ملی صنعت و معدن ختم می‌شود.

مقیمی در مورد برگزاری این مراسم گفت: هر سال این مراسم به همت سازمان صمت برگزار می‌شد اما با توجه به نام‌گذاری سال، قرار شد این رویداد و برنامه بزرگداشت دهه تولید و تجارت به تشکل های بخش صنعت واگذار شود و به این ترتیب ۱۰ تشکل از جمله اتاق بازرگانی، اتاق اصناف ایران، اتاق تعاون، خانه صنعت و معدن، انجمن مدیران صنایع، خانه معدن ایران و غیره در برگزاری این مراسم نقش دارند.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: این دهه به نام‌های جهش تولید با نقش آفرینی اصناف، جهش تولید با ارتقای دانش فناوری و بهره وری، جهش تولید با رقابت پذیری و توسعه تجارت خارجی، جهش تولید با برنامه هفتم توسعه، جهش تولید با نقشه راهبردی و مدیریت جامع، جهش تولید با توسعه بخش خصوصی و تعاونی، جهش تولید با بهبود فضای کسب و کار، جهش تولید با جهاد تبیین و جهاد تولید با ارزش آفرینی معادن برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن در ادامه گفت: بسته‌ای در قالب هدیه رئیس جمهور شهید به بخش صنعت کشور با همکاری و هماهنگی ۱۵ دستگاه و تشکل‌های بخش خصوصی تهیه شده که قرار بود با حضور شهید آیت‌الله رئیسی رونمایی شود که اکنون به عنوان یادگاری در اختیار بخش صنعت قرار خواهد گرفت.

احیای ۱۹۰۰ واحد صنعتی غیرفعال در شهرک های صنعتی در سال جاری

مقیمی خاطر نشان کرد: این بسته در جنبه‌های مختلف مالی، ارزی، مجوزها، تسهیلات و رفع موانع تولید تهیه شده است که در مرحله نهایی است که به طور قطع فصل نو در جهش تولید با مشارکت مردم خواهد بود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در ادامه خاطر نشان کرد: کل واحدهای غیرفعال در شهرک های صنعتی کشور ۶هزار ۸۵۰ واحد است که در واقع می توان گفت نسبت واحدهای راکد به کل واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی به کمتر از ۱۲درصد رسیده است. این در حالی است که پیش از این ۱۷ درصد بوده است.

مقیمی همچنین گفت: نکته قابل تامل اینکه سالانه بین ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ واحد به واحدهای بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی اضافه می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در مورد احیای واحدهای راکد نیز اذعان داشت: بر اساس پیش بینی‌ های انجام شده، قرار است امسال ۱۹۰۰ واحد غیرفعال مستقر در شهرک‌ های صنعتی، احیا و راه اندازی گردد.

کد خبر: ۲۹۰٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha