۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
سامانه‌های پایش در خدمت مدیریت قرار گیرد
سرپرست ریاست‌جمهوری در بازدید از مرکز پایش کشاورزی:

سامانه‌های پایش در خدمت مدیریت قرار گیرد

سرپرست ریاست‌جمهوری پیش‌بینی پذیری بازار محصولات کشاورزی و رفع کمبود قبل از ایجاد اختلال در توازن عرضه و تقاضا را مقتضای مدیریت هوشمند خواند.

به گزارش بازار، محمد مخبر با حضور در مرکز پایش کشاورزی، ایجاد چنین مرکزی برای ارایه افق روشن در پیش‌بینی نیاز بازار و پیشگیری از بیش‌بود و کمبود در برخی مواقع سال را ضروری دانست و گفت: مدیریت بر اساس اطلاعات موثق و روشن بودن مسیر حرکت، از بحران‌ها و اختلالات بازار جلوگیری و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

وی قصد دشمنان در ضربه زدن به نظام اسلامی را از دو گذرگاه امنیت نظامی و امنیت غذایی واقعی دانست و افزود: نیرنگ دشمن کاملا مشخص است و به دلیل یأس از نفوذ نظامی به دنبال فشار بر مردم و دلسرد کردن آنان از راه محدودیت‌های معیشتی و رفاهی است که مقوله امنیت غذایی در راس آن قرار دارد.

مخبر در این رابطه تاکید کرد: اقتدار در امنیت غذایی هم مانند اقتدار نظامی مایه سرخوردگی دشمن می‌شود، از این رو وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی سفره مردم حرکت به سمت پایداری و ایجاد امنیت غذایی همه‌جانبه را برنامه راهبردی خود قرار داده است.

سرپرست ریاست‌جمهوری با ابراز رضایت از عملکرد یک ساله وزیر جهادکشاورزی گفت: ساماندهی تولید و بازار مرغ، بازسازی گله‌های اجداد و مادر، خودکفایی در گندم و تعادل بخشی نسبی به بازار سبزی و صیفی از جمله اقدامات مهم دوره آقای نیکبخت است.

وی از پیگیری مجدانه شهید آیت‌الله رییسی، یاد کرد و افزود: در دوره‌های قبل کشتی‌های حامل نهاده در بنادر پهلو می‌گرفت این در حالی بود که داخل کشور، تولیدکننده نیاز مبرم به نهاده داشت و ایشان بارها از این موضوع گلایه می‌کردند.

مخبر شرایط امروز را متفاوت از آن دوران دانست و اظهار داشت: امروز این معظل حل شده و بر اساس اظهارات وزیر جهادکشاورزی نهاده کشور تا پایان شهریور ماه تامین شده است و تدارک نیاز نیمه دوم سال در دست اقدام است و تولیدکننده با اطمینان خاطر به کار خود ادامه می‌دهد.

سرپرست ریاست‌جمهوری ارایه برنامه زمانبندی برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار در کوتاه‌ترین زمان را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ارتقای بهره‌وری با بکار بستن فناوری، مدیریت منابع پایه مانند آب و خاک با توسعه کشت گلخانه، تغییر نهاده به واسطه تغییر رژیم غذایی دام و طیور و استفاده از ترکیبات قابل دسترس و بهره‌ور، مشارکت مردم در تولید و سپردن وظایف اجرایی به تشکل‌ها و اتحادیه‌ها، آمایش سرزمین و برآورد تولید بر اساس جغرافیا و شرایط استانی در سراسر کشور به منظور کاهش هزینه‌های تولید، ایجاد درآمد ارزی از تولیدات باثبات و پایدار مانند مرغ و تخم‌مرغ و کشاورزی فراسرزمینی از جمله راه‌های دسترسی به توسعه پایدار کشاورزی و تحقق سند امنیت غذایی است.

مخبر با قدردانی از روحیه جهادی وزیر و کارکنان وزارت جهادکشاورزی، تلاش شبانه روزی و خستگی‌ناپذیر آنان را شایسته تقدیر دانست و ادامه این راه تا رسیدن به امنیت پایدار غذایی را خواسته رییس‌جمهور شهید، نظام اسلامی و مردم قدرشناس ایران عنوان کرد.

گفتنی است در این بازدید سامانه اطلاعات مکانی کشاورزی (سامکا)، سامانه ثبت اطلاعات پهنه‌بندی و زیر سامانه‌های کنترل داده کشاورزی به صورت برخط؛ اطلاعات زیربخش دام و طیور، زراعت را ارایه کرد.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha