۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
۸۲ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی در دولت شهید جمهور تعیین تکلیف شد
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی:

۸۲ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی در دولت شهید جمهور تعیین تکلیف شد

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: از مردادماه سال ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته ۸۲ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان از اموال تحت اختیار این سازمان تعیین تکلیف شد.

به گزارش بازار، سید عبدالمجید اجتهادی، با اشاره به تعیین تکلیف ۸۲ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان از اموال سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از مردادماه سال ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته، اظهار داشت: سهم تعیین تکلیف کالاها در مدت مشابه دولت گذشته، ۱۲ هزار و ۶۸۱ میلیارد تومان بود که عملکرد دولت سیزدهم رشد ۵۴۷ درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تسریع در تعیین تکلیف کالاها در دولت سیزدهم، گفت: بعد از بازدید آیت‌الله رئیسی از انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در بوشهر و تاکید بر تسریع در تعیین تکلیف کالاها، شاهد رشد در رسیدگی به وضعیت کالاها در راستای احقاق حقوق مردم هستیم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: کالاهای این سازمان از چهار طریق انهدام، استرداد، فروش و اعاده تعیین تکلیف می‌شود که بیشترین سهم رسیدگی به اموال تحت اختیار این سازمان، اختصاص به اعاده کالاها یعنی بازگشت کالاها به صاحبان اصلی است.

بازگشت ۴۰ هزار میلیارد تومان از کالاها به چرخه تولید
اجتهادی ادامه داد: ۴۰ هزار میلیارد تومان از کالاها به صاحبان آن و چرخه تولید در دولت سیزدهم برگشت که این آمار نسبت به مدت مشابه در دولت گذشته که ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان بوده است افزایش یک هزار و ۳۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته وی، ۴۹ درصد به اعاده، ۲۹ درصد به فروش، ۱۹ درصد به استرداد و سه درصد به انهدام کالاها در دولت سیزدهم اختصاص یافت.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه ۹۵ درصد کالاهای تملیکی سازمان اموال تملیکی از طریق مزایده‌ها به فروش می‌رسد، گفت: کالاها و اموال این سازمان از طریق مزایده‌های الکترونیکی و یا حراج خرده‌فروشی عرضه می‌شود که بستر سامانه تدارکات دولت شفافیت را به همراه آورده است.

برگزاری ۲۶۳ حراج خرده‌فروشی در ۲۵ استان
اجتهادی عنوان کرد: با برگزاری حراج‌ها و مزایده‌ها به صورت الکترونیکی منجر شده تا مردم در یک فضای کاملاً رقابتی و شفاف اقدام به شرکت در حراج‌ها کنند؛ در حالی که در دولت‌های گذشته مزایده و حراج‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی گفت: از زمان رونمایی از سامانه حراج خرده‌فروشی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از خرداد ماه تا پایان سال گذشته بیش از ۲۶۳ مرحله حراج در ۲۵ استان کشور برگزار شده است که در این حراج‌ها بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ قلم کالا از جمله لوازم خانگی به ارزش ۴۰ میلیارد تومان به فروش رفته است.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha