پاویون اختصاصی ایران در جیتکس گلوبال دبی برپا می‌شود
رئیس هیات مدیره فدراسیون فناوری اطلاعات:

پاویون اختصاصی ایران در جیتکس گلوبال دبی برپا می‌شود

رئیس هیات مدیره فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، با بیان اینکه جیتکس گلوبال ۲۰۲۴ از ۲۳ تا ۲۷ مهرماه امسال در دبی برگزار خواهد شد از اعزام هیات تجاری ایران و تشکیل پاویون ایران به این رویداد

به گزارش بازار، محمدرضا طلایی، رئیس هیات مدیره فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای حضور فعال و گسترده شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و فعالان حوزه فناوری و صنعت ایران در نمایشگاه‌های جیتکس سال جاری، گفت: شرکت در نمایشگاه جیتکس گلوبال دبی و نمایشگاه‌های جانبی، فرصت بی‌نظیری برای توسعه صادرات فناوری، صادرات خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، صادرات کالاهای فناورانه و دانش‌بنیان ایرانی و جذب سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپ‌های ایرانی فراهم می‌کند.

طلایی، با بیان اینکه جیتکس گلوبال ۲۰۲۴ از ۲۳ تا ۲۷ مهرماه امسال در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار خواهد شد، افزود: فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با همکاری نمایندگی انحصاری جیتکس در ایران و با حمایت اتاق ایران قصد دارد امسال هم ضمن برپایی پاویون اختصاصی شرکت‌های ایرانی در جیتکس گلوبال، هیات تجاری بزرگی را به این رویداد اعزام کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، اظهار کرد: فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران امکان رزرو غرفه، شرکت در هیات تجاری و مشارکت در روز فناوری ایران را برای همه فعالان اقتصادی و فناوری ایرانی برای شرکت در نمایشگاه جیتکس گلوبال و همچنین نمایشگاه‌های جانبی آن یعنی اکسپند نورث استار، جیتکس ایمپکت، فیوچر بلاک‌چین و فین‌تک سرج فراهم کرده ‌است.

به گفته طلایی امسال برای دهمین سال متوالی نشست «روز فناوری ایران» توسط فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران برگزار خواهد شد و تعداد زیادی از شرکت‌های خارجی، غرفه‌داران، نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای مختلف جهان، نمایندگان دیپلماتیک و فعالان اقتصادی در کنار هیات بزرگ تجاری اعزامی از ایران در این نشست حاضر خواهند بود.

او با اشاره به حضور ۱۵۰ شرکت از جمله ۹۰ شرکت ایرانی و ۶۰ شرکت خارجی در نشست روز فناوری ایران در سال گذشته، ادامه داد: شرکت در روز فناوری ایران که هم‌زمان با جیتکس گلوبال در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود، فرصت بی‌نظیری در اختیار فعالان حوزه فناوری ایران قرار می‌دهد تا بتوانند از طریق مذاکره مستقیم با همتایان خارجی شرکا و مشتریان بالقوه جدیدی را در جیتکس پیدا کنند.

به گفته رئیس هیات مدیره فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، در طول سالیان گذشته جیتکس خود را به عنوان نمایشگاهی معتبر در سطح جهان برگزار کرده‌است و بسیاری از غول‌های فناوری جهان، به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای برقرار روابط جدید تجاری، پیدا کردن شرکا و مشتریان بالقوه و همتایابی تلقی می‌کنند.

طلایی افزود: سال گذشته جیتکس با بیش از ۶ هزار غرفه، و حضور هزار و ۸۰۰ استارتاپ، هزار سرمایه‌گذار، ۱۸۷ هزار بازدیدکننده از ۱۸۰ کشور، ۳۵۰ نهاد دولتی، هزار و ۷۸۵ رسانه از سراسر جهان و هزار و ۸۰۰ سخنران برگزار شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال نمایشگاه جیتکس نسبت به سال گذشته پررونق‌تر هم باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اظهار کرد: نمایشگاه جیتکس در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله هوش مصنوعی، شهرهای هوشمند، بیگ‌دیتا، اینترنت اشیاء، ارتباطات هوشمند، فناوری پایدار، فناوری مالی، فین‌تک، بلاک‌چین، فناوری ۵G، حمل‌ونقل هوشمند، امنیت سایبری، رباتیک، چاپ سه‌بعدی، پهپاد، مراکز داده، بازی رایانه‌ای، موبایل، وب ۳، زیرساخت و شبکه، نرم‌افزار و سخت‌افزار در دو ابر سایت نمایشگاهی مرکز تجارت جهانی و دبی هاربر و در ۴۱ سالن برپا خواهد شد.

طلایی گفت: مانند سال‌های گذشته هم‌زمان با جیتکس نمایشگاه اکسپند نورث استار هم از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی استارت‌آپ‌های جهان برگزار خواهد شد.

به گفته او، سال گذشته در اکسپند نورث استار هزار و ۸۳۵ استارتاپ، چهار هزار بنیان‌گذار، ۹۲۳ سرمایه‌گذار و ۶۵۰ سخنران از ۱۰۰ کشور مشارکت کردند و مانند سال‌های گذشته نمایندگانی از ایران نیز در این نمایشگاه حاضر بودند.

طلایی افزود: «در صورت آمادگی کافی استارت‌آپ‌های ایرانی برای مذاکره، رایزنی و ارائه محصول، امکانات بسیار زیادی برای جذب مشتری و سرمایه‌گذار در اکسپند نورث استار برای استارت‌آپ‌هایی که محصولات منحصر به فرد و پرمتقاضی داشته ‌باشند، فراهم است.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha