۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع میامی آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی میامی:

برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع میامی آغاز شد

میامی- حسینی مدیر جهاد کشاورزی میامی از شروع برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۵۰ هکتار اراضی شهرستان زیر کشت این محصول است.

محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه برداشت کلزا در مزارع شهرستان میامی آغاز و تا اواخر خردادماه ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان ۳۵۰ هکتار بوده و بیشترین سطح کاشت دانه روغنی کلزا در بخش مرکزی شهرستان (حومه میامی ) محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان با تجربه در مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان مدیریت بر روند مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی نظارت دارند، ابراز داشت: با توجه به وضعیت مطلوب مزارع کلزای شهرستان در بازدیدهای صورت گرفته پیش بینی می شود تولید کلزا در شهرستان به حدود ۷۰۰ تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته افزایش ۱.۵ برابری سطح زیر کشت کلزا در شهرستان را شاهد هستیم، گفت: سال زراعی گذشته ۲۳۰ هکتار در اراضی شهرستان زیر کشت کلزا رفته بود و به میزان ۵۱۶ تن کلزا از کشاورزان میامی خریداری شد.

حسینی با بیان اینکه تحویل کلزا از ۱۵ خردادماه آغاز شده اظهار کرد: بیش از ۹۵درصد سطح زیر کشت این محصول در استان به شهرستان میامی تعلق دارد همچنین عمده ارقام کلزای کشت شده در شهرستان از نوع گارو، روهان، دیفیوژن و نپتون بوده است.

وی افزود: نرخ قیمت تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۳۵ هزار تومان ریال و دو برابر قیمت تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کد خبر: ۲۸۹٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha