۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
نات کوین و ETF اتریوم، دو اهرم قوی برای رشد بازار ارز دیجیتال بودند!
گزارش بازار ارز دیجیتال

نات کوین و ETF اتریوم، دو اهرم قوی برای رشد بازار ارز دیجیتال بودند!

نات کوین باعث تزریق بیشتر نقدینگی به درون اکوسیستم تان کوین شد و به همراه خبر تایید شدن ای تی اف اتریوم توانستند به رشد بازار ارز دیجیتال طی دو هفته اخیر قوت ببخشند.

هادی بهرامی؛ بازار: برای تحلیل روند پیش روی بازار علاوه علم تکنیکال میتوان از پارامترهای فاندامنتالی مثل شاخص های معاملات آتی معلق، ترس و طمع، دلار، دامیننس ها، سنتیمنت و برخی اخبار قوی داخل بازار نیز استفاده کرد. در مقالات قبلی به تحلیل دامیننس ها، تکنیکال بیت کوین، اتریوم و سایر ارز های مهم بازار پرداختیم و در ادامه به گزارش جریانات نقدینگی، ارز های تاپ گینر بازار ارز دیجیتال میپردازیم.

بخش معاملات اسپات بازار ارز های دیجیتال با حجم بازار ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۹۲ میلیارد دلار هفته گذشته را به پایان رساند. در روز چهار شنبه، حجم معاملات قرارداد های آتی فیوچرز به ۴.۲۳ میلیارد دلار و حجم معاملات قرارداد های آتی پرپچوال به ۲۱۴ میلیارد دلار رسید که مبلغ ۱۱۲ میلیون دلار از سرمایه معامله گران بازار لیکویید شده و از دست رفت. طی دو هفته اخیر، مبلغ ۱۲۴ میلیارد دلار پول وارد بازار شد که به میزان ۵ درصد افزایش ارزش بازار را نشان میدهد. در نهایت، تتر هم به میزان ۰.۵ درصد و به مبلغ ۶۱۴ میلیون دلار ورود پول را تجربه کرد و در حالت کلی، بیت کوین، تتر و آلت کوین ها افزایش خوبی را تجربه کردند.

نات کوین و ETF اتریوم، دو اهرم قوی برای رشد بازار ارز دیجیتال بودند!


از دلایل رشد نقدینگی و تقاضا در بازار میتوان به جنجال نات کوین و بازی های کلیکی اشاره کرد؛ از طرفی هم مسئله ای تی اف بیت کوین، اتریوم و ریپل به این تقاضا قوت بخشید که بنظر می آید در ماه های آتی اثر بیشتری هم بگذارد. اگر بخواهیم از لحاظ جذب نقدینگی و جلب توجهات و همچنین کاربران نگاه کنیم، بلاک چین تان کوین دروازه ای برای ورود ۹۰۰ میلیون کاربر تلگرام، افزایش نقدینگی قفل شده درون اکوسیستم و سنتیمنت مثبت محسوب میشود که به افزایش ارزش کل بازار کمک شایانی کرد.

ارز دیجیتال نات کوین با افزایش ۱۴۳ درصدی، دوج رونز با افزایش ۶۲ درصد، جاسمی کوین ۵۰ درصد، اوردی ۳۴ درصد و کسپا ۳۳ درصد هفته معاملاتی خود را پشت سر گذاشتند که در بین ان ها دوج رونز با نماد DOG طی یکماه اخیر به میزان ۲۷۱ درصد و جاسمی کوین با نماد JASMY به میزان ۹۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند. فلوکی با رشد ۷۱ درصدی، کسپا ۶۶ درصد و په په ۶۲ درصد رتبه های بعدی در یکماه اخیر هستند.

بیشترین کاهش قیمت در ارز های بنک، آکاش نتورک، دوج وای فات، سلستیا و بوم به ترتیب با ۱۵، ۱۲، ۱۱، ۷.۹ و ۷.۷ درصد افت طی یک هفته معاملاتی به ثبت رسید. توکن ورلد کوین ۲۳ درصد، پایث نتورک ۱۷ درصد، کرونوز ۱۴ درصد، آپتیمیسم ۱۳ درصد و هدرا نیز ۱۳ درصد در ۳۰ روز اخیر کاهش قیمت را تجربه کردند. پیشنهاد میشود ارز هایی که بیشترین افت و یا رشد را د یک هفته و یا یک ماه اخیر داشته اند را در واچ لیست ترید خود قرار دهید تا بتوانید بیشترین نوسان را از آن خود کنید.

شاخص ترس و طمع در حال حاضر در محدوده 75 قرار دارد که نسبت به روز قبل، هفته قبل و ماه قبل کمی افزایش یافته است و این نشان میدهد جنجال نات کوین، تایید ای تی اف اتریوم، راه اندازی بازی های کلیکی و ورود کاربران تلگرام به بازار سبب شدت گرفتن تزریق پول به بازار ارز دیجیتال شده است. محدوده 83 الی 90 یک مقاومت بسیار پر ریسک برای شاخص ترس و طمع محسوب میشود که اگر شاخص به این نقطه برسد، نشانگر به اوج رسیدن طمع و رشد بیش از حد هیجانات خرید است.

کد خبر: ۲۸۹٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha